Vandaag gingen @wouterh en ik eens kijken hoe Duitsers een kermis hebben opgelost.
Op verschillende pretpark kanalen kwam het nieuws al voorbij dat Duitsland kermissen organiseert als pretpark in de Corona tijdperk.
Dat betekend dat je online een kaartje koopt voor deze kermis en dan mag je alle attracties gratis bezoeken.
Voor 34 euro per persoon kon je een online tickets aanschaffen en konden wij plezier maken.
We kwamen kwart voor 12 bij de ingang aan omdat wij de juiste ingang niet konden vinden na het parkeren van de auto, maar na een beetje omlopen waren wij er.
Dan laat je je ticket scannen en ben je binnen.
Hier werd meteen duidelijk aangekondigd wat de regels zijn zoals in wachtrijen en attracties mondkapjes verplicht en afstand houden natuurlijk. Het werd om het uur ook nog omgeroepen.
Als je eten en drinken wilde halen moest je je geld omwisselen naar festival muntjes en die kon je weer bij de ingang omwisselen als je over had voor geld.
Dan uiteindelijk waar je voor komt natuurlijk de attracties. We begonnen met deze temperaturen de Log Flume Poseidon. Een simpele maar mooi aangeklede Boomstamrivier die door de schotje erg nat is.
Vervolgens was het tijd voor credits en daar staan er 2 van in dit park/kermis. 1 kinder achtbaan de Coco Beach die ons lekker 3 rondjes liet rijden.
En de andere achtbaan is de Wilde Maus XXL. Een extra large versie van de standaard wilde muis type. Die soepel oogde maar helaas was deze best ruw. Wel leuk is het stukje funhouse in de wachtrij.
En dan de Flatrides waar je natuurlijk voor naar een kermis gaat. En mooie is dat deze ook op volledige snelheid draaien. Als eerste de Jumper gedaan waar ik geen foto van heb. Apart ding en heel leuk maar op een kermis zou ik hem niet snel doen vanwege geld.
Dan was het tijd voor de Vrije Val toren van 85 meter hoog The Hangover. En eerlijk is eerlijk ik houd van dit soort dingen en daarom ben ik er vandaag 4 keer ingeweest. Ook omdat het uitzicht van de omgeving prachtig is.
Nog een vliegend tapijtje is ook leuk om mee te pakken. Helaas viel deze wat tegen helaas. Komt door de grootte denk ik.
En Konga mocht ook niet ontbreken een heerlijk extra large afterburner die heerlijk draait en wederom helaas geen foto.
En Apollo 13 moest Wouter uitproberen aangezien hij nooit een Booster had gedaan. Ik sla deze dingen vaak graag over. Maar hier is het bewijs van wouter zijn mondkapje en in de booster.
En dat was dit korte report van ons dagje DE maatregelen waren duidelijk, bij elke attractie was duidelijk de lijnen aangegeven. Alleen 1 tip als je gaat neem geen briefjes van 50 mee want de automaten voor de muntjes gaan tot 20 biljetten en muntgeld. Voor de rest is het prima te doen en veel eten te krijgen zoals een kermis hoort te hebben.