Dankjewel voor de talrijke reacties! Da's zeer fijn om te lezen 🙂
Meint Het klinkt alsof de maatregelen prima te doen zijn en niet bepaald hinderlijk voor een dagje pretpark.
We beseffen allemaal dat pretparkbezoekjes in 2020/2021 er totaal anders zullen uitzien. Heb ik liever de originele versie, zonder corona? Uiteraard. Maar de huidige maatregelen zijn zeker niet zó storend dat ik er een dagje pretpark voor zou annuleren. Integendeel: dit wordt misschien wel het jaar waarin ik de Europese parken (her)ontdek 😄
Jules Ik twijfelde trouwens kortstondig over je TR of je favoriete themagebied niet Frankrijk was qua twee achtbanen, maar natuurlijk is 't IJsland. Geheel terecht ook hoor.
Sterk! Ik had zelfs niet eens aan Frankrijk gedacht, al zijn dat natuurlijk ook twee kanjers. Vooral de vernieuwde Eurosat ga ik telkens een beetje meer appreciëren. Ik hield met mijn hele hart van de oude versie, maar ook CanCan Coaster vind ik een regelrecht topapparaat met een fantastische sfeer. Echter... Blue Fire en Wodan zijn sowieso mijn favoriete achtbanen in Europa-Park.
luckyrik28 Alleen binnen en in de wachtrij + attractie zelf dat ding dragen valt wel mee.
In de praktijk komt dit er natuurlijk op neer dat je 90% van de tijd wel zo'n mondmasker draagt. Enkel de tijd waarin je door het park wandelt, is mondmasker-vrij. Maar nogmaals: het hangt puur van je eigen ingesteldheid af of je zoiets als storend ervaart. Mij kon het alleszins weinig schelen 🙂
Senia Leuk report waar ik me helemaal in herken. Ik was afgelopen maandag in het park en was bang dat het enorm irritant zou zijn met die mondkap op.
Dan zijn we op hetzelfde moment in het park geweest. Cool!
ppc-anoniem-1 In Phantasialand en Tripsdrill trokken bezoekers zich niet veel van de 1,5 meter aan. De signing was ook onopvallend en/of onduidelijk. Wellicht omdat ze denken 'ik heb een kapje op dus hoef geen afstand te houden'. Al stoorde ik me daar ook niet zo aan.
Wel ja, dat merkte ik in Europa-Park inderdaad ook. En eerlijk... mij stoort dat wel een beetje. Er werden opvallende gele lijnen in de wachtrijen aangebracht (duidelijker dan die wit-rode kleurcode van de Efteling, in mijn ogen), er staan overal informatieborden en er weerklinken regelmatig audioboodschappen door het park... Waarom driekwart van de bezoekers dan alsnog de afstandsregels negeren? Het is mij een raadsel. Dat iemand op de wandelpaden niet altijd 1,50 meter aanhoudt, vind ik doodnormaal. Dat is namelijk ontzettend lastig, zeker wanneer je iemand wil inhalen of kruisen. Maar in zo'n wachtruimte de /bieeeeep/ uithangen door in mijn nek te komen ademen... ja, dan krijg je een vieze blik 😛