Wat ziet dit er enorm gaaf uit zeg! Ik ben heel benieuwd hoe de AR technologie in praktijk werkt. Universal toont, na meermaals op bestaande successen gebouwd te hebben de afgelopen tijd met bewezen technieken, eindelijk weer dat ze niet bang zijn om te innoveren. Vooral heeeeeeel benieuwd naar de Mario Kart ride!
Dat het gebied niet erg groot is was te verwachten. Wel zit er volgens mij meer in de verschillende lagen verstopt dan het oog doet vermoeden. Bij IP’s als Harry Potter komen mensen voor het gebied en is de attractie de kers op de taart. Het gebied is vanuit marketing perspectief, met de herkenbare huizen en uiteraard Zweinstein, ook veel beter te verkopen dan de darkride. Hier lijkt dat andersom. Mensen komen voor Mario Kart. Als je zegt ‘real life Mario Kart’ dan weet (bijna) iedereen waar je het over hebt en wil het gros dit ook meemaken. Het gebied is dan het onverwachte extraatje en de kers op de Nintendo taart.
Er is denk ik geen enkele indoor attractie ter wereld waarbij bezoekers van tevoren al zo’n goed beeld hebben van wat er gaat gebeuren als hier. Hopelijk kan Universal dat beeld ook waarmaken. Gezien de bouw in Hollywood al ver gevorderd is en deze ride ook voor Orlando gepland staat kan het niet anders dan een fantastische attractie worden. Universal speelt in ieder geval niet op veilig, al is dat ook wel aan hun marketing campagne af te lezen: be brave, be Universal 💪
Guy in Hollywood ontbreekt zover ik weet wel de Joshi ride 😉