Als ik 1 attractie een gemiste kans moet noemen is het denk ik toch wel deze... wat een bizarre attractie en wat had hier enorm veel meer uit gehaald kunnen worden. Dit voelt als een soort Symbolica met AR. De AR beelden en wat je aan decors ziet is zo vaak incongruent met elkaar dat het er gewoon lelijk uitziet. Het enigste stukje waar het naar mening met live decor uit de verf komt is op het stukje rainbow road waarbij de verlichting in de vloer nog een beetje de illusie versterkt dat je echt snel gaat. Maar hier had zo veel meer uitgehaald kunnen worden, dan mij dan maar liever een ride als Ratatouille waar je dan wel van scherm naar scherm rijd maar veel meer een gevoel van snelheid hebt.

Hjalmar Zelfde ritysteem ja.

Ik vind het vooral enorm chaotisch. Bijna beter zonder AR. Maar dit... mwa.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Hier een onride zonder AR en zonder Wachtrij

Eftelflags Ik vind het zelf wel beter zonder AR. de decoratie ziet er wel leuk uit. Maar door de AR valt dat totaal naar de achtergrond helaas.

Ik vind het er super leuk uitzien, maar het is geen snelle race geworden. Gewoon een dark ride, wel een mooie maar geen snelle...

Ik vind het fantastisch uitzien! De decors zijn prachtig, rijk en heerlijk divers. Het is lastig in te schatten hoe heftig de AR overlay in het echt over komt, ik denk ietsje minder fel dan op de onrides die we nu zien. Maar het vult de leegtes in de fysieke ride perfect zo te zien. Technisch ook een zeer knappe prestatie dit, die Bowser aan het eind bijvoorbeeld - je schiet zelf, ziet zaken wegvliegen vanaf je bril en ze terecht komen op het scherm dat in het decor verwerkt zit. Zagen we nog niet eerder zo!

Ok, nu ik me er na een paar keer kijken bij heb neergelegd dat dit eigenlijk een veredelde, hypermoderne shooter à la Toy Story Mania! is geworden - op papier teleurstellend, maar technisch knap -, denk ik dat dit in de praktijk superleuk kan zijn. Al is de kwaliteit van de fysieke sets nogal wisselend (die wolken, djeez). Al dacht ik bij de eerste keer kijken naar de video mét AR effecten dat ik direct knallende koppijn zou krijgen. Universal Japan blijft op het lijstje staan, dat zonder meer.

Wat mij nu juist opvalt is dat er -in veel gevallen- heel mooi de grens tussen scherm en decor vervaagd wordt! Dat op sommige punten ik eerst niet verwachtte dat het een scherm/projectie zou zijn, zelfs zonder AR-bril op!

Ik weet nog niet zo goed wat mijn mening over deze attractie is. Bij het zien van de eerste onride met bril was ik eerlijk gezegd niet heel enthousiast, maar toen ik de onride zonder bril zag was ik verbaasd hoeveel decoratie er aanwezig is in deze attractie. Het ziet er super mooi uit, ook al had ik een iets snellere rit verwacht.
    Om een goede mening over deze attractie te kunnen geven denk ik dat ik hem toch in het echt moet beleven met een brilletje op. Ik denk dat de beelden via de bril dan veel beter matchen met de echte decoratie.
    Ik ben wel echt verbaasd wat voor technieken ze tegenwoordig wel niet kunnen gebruiken. Heel erg gaaf!

Voor wat ik nu zie waren mijn verwachtingen te hoog. Had hier graag een test track achtige setting gezien

Ik heb de onrides i.v.m. spoilers niet bekeken, maar afgaande op de reacties neem ik aan dat dit eerder geplaatste bericht ppc-anoniem-1 klopt 😃

Persoonlijk had ik liever een mini Test Track systeem gezien zoals die nieuwe ride in dat Maleisië park en dan het interactieve volledig achterwege gelaten. Met als verhaal dat je met Mario mee kunt rijden in zijn kart. Aan de andere kant, zowel Japan als Hollywood (waar de bouw ook enorm snel gaat) misten nog een interactieve attractie. Dus in het park aanbod van beide parken past het meer dan perfect. Persoonlijk had ik het geheel dan niet gekoppeld aan Mario Kart, aangezien dat uiteraard geassocieerd wordt met racen en dus met snelheid. Ondanks dat dat de beleving anders is als gedacht, ben ik wel benieuwd naar de uiteindelijke rit. Nog meer benieuwd ben ik naar het land, want daar zijn de reacties unaniem lyrisch over. 😄

Pfff die onride. Heel erg langzaam, maar het grootste probleem: de dikke zwarte rail op de vloer haalt de hele illusie van projecties en combinatie van digitaal en real life decor weg. Als dit trackless was geweest hadden ze al 10 keer beter gescoord in mijn ogen.

Niek Als dit trackless was geweest hadden ze al 10 keer beter gescoord in mijn ogen.

De bedoeling was toch ook dat deze darkride trackless zou zijn? Vreemd dat ze daarvan af zijn gestapt.

Ik heb ook de onride van de Yoshi attractie gekeken en ik vind die stiekem veel meer uitstralen dan de Mario Kart attractie.

Niek Wel grappig dat jij je stoort aan zo'n track (want dat kan ik volledig begrijpen), alhoewel ik trackless ook niet altijd een uitkomst vindt. Zit vaak me in Symbolica te irriteren aan die strepen op de grond.

• JorisR heeft hierop gereageerd.

elmarwouters Die strepen zouden in een Mario Kart-ride nog kunnen dienen als bijpassende remsporen. 🙂

Ik heb vooralsnog een beetje een dubbel gevoel. Het ziet er geweldig uit, maar bij het thema Mario Kart had ik toch iets verwacht wat sneller zou zijn. Hopelijk wordt toch nog ergens die illusie gecreëerd.

Sorry, maar afgaande op de beelden vind ik het echt een vreselijk attractie! Nee sorry, dit doet mij helemaal niets en ik heb totaal niet de behoefte om dit in het echt te beleven.

Dan ben ik, zelfs van Universal, veel beter gewend!

Ik herinner mij nog een ritsysteem waar de karretjes eigenlijk onder de baan vasthangen zodat ze kunnen springen en dergelijke. Dit is wel een serieus slap afkooksel van wat ze voor ogen hadden. Jammer dat ze dat niet voor elkaar kregen. Een mooie darkride dus, dat wel. De projecties zien er alleszins wel goed uit.

DaltonTerror Ik herinner mij nog een ritsysteem waar de karretjes eigenlijk onder de baan vasthangen zodat ze kunnen springen en dergelijke. Dit is wel een serieus slap afkooksel van wat ze voor ogen hadden. Jammer dat ze dat niet voor elkaar kregen. Een mooie darkride dus, dat wel. De projecties zien er alleszins wel goed uit.

Dat systeem zou voor de Donkey Kong minetrain attractie zijn