JeepeeB Als je bijvoorbeeld programma’s draait zoals Final Cut Pro ben ik erg benieuwd naar je mening, maar ook zonder FCP hoor ben ik erg benieuwd, ook hier staat de nieuwe Imac op het lijstje van ons thuis.
Ik gebruik geen Final Cut Pro, maar wel de Affinity suite (Publisher, Designer, Photo), dus de tegenhangers van Adobe's veel te dure pakket. Ik had gister echt een shitload aan programma's en tabbladen openstaan, en Publisher pakte toch dik 2 GB van het werkgeheugen, waardoor alles bij elkaard de volle 16 GB wel zo'n beetje werd ingezet. Maar over het algemeen is het ding gewoon bloedsnel, die M1 chip is echt een verademing.
TouchID op het toetsenbord gebruik ik echt veel vaker dan ik had verwacht, voor allerlei inlogmomenten en wachtwoorden.
Het geluid is bizar: niet verwacht dat zo'n dunne machine dit geluid kon produceren (let op, ik vergelijk hier even niet met een externe speakerset, want dat verliest 'ie dan wel natuurlijk).
Een 4,5 K beeldscherm op 23.5 inch: ik had niet verwacht dat ik zo zou genieten van een haarscherp beeldscherm. Ik was gewend aan een 1440p beeldscherm, en hier op kantoor werk ik met 2 1920*1200 schermen, maar dat scherm van de iMac is fenomenaal.
Ik moet nog wel wat dingen overzetten van extern naar de interne SSD, maar ik ben heel tevreden in elk geval.
Welk model overweeg je, @JeepeeB ?