broodje123 Het gaat erom wat Truus uit Delft wel, niet om de abbo houders.
Oh? Wat een gekke opmerking (ik ben zelf overigens geen abbohouder).
broodje123 Alle mensen die de attractie hebben gedaan zijn tevreden, behalve een paar fans.
Ben benieuwd hoe je dát wil onderbouwen.
broodje123 En sowieso, je gaat als verblijfsgast toch niet 12 uur lang in de Efteling zijn. En je krijgt als verblijfsgast er een uur bij, omdat het park van 9:00 tot 18:00 open is.
Sorry hoor, maar je post hangt aan elkaar van verzinsels en aannames.
Overigens ben ik het vooral eens met wat John en Glenn zeggen:
Glenneke Ik denk dus dat dit fenomeen gewoon eigen is aan het feit dat de Efteling in onze achtertuin ligt.
John De manier waarop het park de laatste maand zichzelf in het nieuws brengt vind ik vaak pijnlijk en niet goed en ik moet zeggen dat ik de meest recente toevoegingen buiten het sprookjesbos ook een stuk minder interessant vind en de verhalende keuzes die men hierin maakt op zijn zachts gezegd bijzonder vind.
Zeker dit laatste is waar. Zo kun je van Symbolica zeggen wat je wil, maar een goed doordacht verhaal zit er niet in. Max en Moritz? Snelle plaatsvervanger van de Bob waar meer dan genoeg op aan te merken is (met betrekking tot gebiedsinrichting, omgeving, aankleding, details, verhaal; maar dat heb ik in het M&M topic al gedaan). Fabula als vervanger van Pandadroom? Zucht. En als je wilt, kunnen we doorgaan: de draak van Joris die het niet meer doet en bewust niet wordt gerepareerd. Het stationsgebouw (of moet ik zeggen schuur) van diezelfde baan. De prachtige De Vliegende Hollander maar dan kiezen voor prutsbedrijf Kumbak. Python prachtig herstellen, maar het stationsgebouw een sneue overkapping laten. Het vreselijke debacle dat de 'boardingpass' heet. Et cetera.
Nee je kunt zeggen wat je wilt, maar Efteling heeft vaker dan eens keuzes gemaakt die er bij mij niet inkomen. Dus om antwoord te geven op de openingspost:
Grijze-muis Wat is het in de Efteling dat er voor zorgt dat juist over dit park de reacties over/richting de Efteling zo fel zijn? Is het omdat iedereen het park zo een warm hart toedraagt? Of is het park gewoon echt slecht bezig en is alle commentaar gewoon keihard terecht?
Correct: we dragen het park een warm hart toe, maar er zijn gewoon echt rare keuzes gemaakt. Er had zo veel beter uitgevoerd kunnen worden. Commentaar is terecht, maar zoals Glenn al duidelijk stelde: het park ligt onder het vergrootglas omdat ze "hét" park van Nederland zijn/waren en willen blijven. Gelukkig hebben we ook parels in het park, waarvoor ik nog steeds blijf genieten van de Efteling, zoals de Baron, Piranha, Fata Morgana, en Droomvlucht. Maar recente keuzes buiten het sprookjesbos lijken slecht uitgewerkt, en dat valt wat mij betreft niet te ontkennen.