Tonnie
Maar nu ga jij het hebben over terrassen die een eindje verderop liggen. Wat iets heel anders is als het oorspronkelijke onderwerp de afhaal locaties. Wat dat betreft vind ik het inderdaad ook behoorlijk de grenzen opzoeken. Ik vind dat je nogal vastgeroest zit op je statement dat er iets fouts is gedaan dat niet mag. Maar een beetje eye opener mag van jouw kant ook wel komen.
Daarnaast is er de vraag. Wat telt als het terras. Als ik 10 tafels en stoelen neerzet 3 kilometer van de mc donalds vandaan, maar dat is de eerste de beste locatie waar je uberhaupt kan zitten. is dat dan nog een terras ja of nee?
Als er tafels en stoelen staan waar iedereen gebruik van mag maken (bijvoorbeeld een willekeurig bankje op een stadspleintje) en er staan omheen restaurants. Is dat dan een terras, of openbare zitgelegenheid? Volgens mij is een terras een stuk zit gelegenheid waar je alleen gebruik van mag maken als je daar iets te eten koopt. Het voorbeeld in de stad is een stuk duidelijker. Maar zet je dit in het perspectief van de efteling, wordt dit een stuk grijs gebied.
Men heeft ''vrijblijvende zitgelegenheden'' opgeworpen, 100 meter van de horeca af. Ja dat is (ook in mijn ogen) gewoon verplaatsing van je terras. Maar wat schrijft de wet voor? Als er minimaal 100 meter tussen moet zitten, en het staat er 110 meter vanaf. Dan is het gewoon legaal.
Ik moet daarin eerlijk zeggen dat ik dat zo 1-2-3 niet kan vinden. En ben eigenlijk benieuwd hoe dat geregeld is. Maar dat is echt een van de weinige punten waar ik ook mijn vraagtekens over heb.
Tonnie k zou voordat je mensen verwijt "van a tot en met g" te moeten lezen eerst eens zelf beginnen met iets simpels als datums te lezen, als dat al lastig te begrijpen is weet ik niet helemaal of ik veel waarde aan een verdere mening over een juridische tekst
Lekker op de bal, maar prima. Zoals ik al aangaf, mijn zoek functie kwam naar boven met de pdf van de 14e, waarna bij het open klikken het om de 28e bleek te gaan. foutje kan gebeuren. Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuilmaken. Blijf vooral lekker bakkeleien over dit. punt is gewoon dat er met de opening van afhaalpunten niets verkeerds is gedaan. De vrije zitgelegenheid, daar vind ik wel haken en ogen aan zitten. Maar dat liet je in de 1e post niet duidelijk blijken.
Desondanks is dit natuurlijk wel een beetje het hele dilemma waar heel nederland mee zit. Wat kan wel, wat kan niet. Is er iets mogelijk als je je kont een beetje keert, en het net wat anders interpreteert als n ander. Gelukkig hebben we rechters in nederland die bij een botsing in het geval van een rechtzaak zich hierover kunnen buigen. En dan heb je 2 uitkomsten: Of het is een terras, en het mag niet. dan moet het weg. Of het is legaal, en de tekst van de verordening had aangepast moeten worden. Maar zoals ik al zei, de details weet ik daar niet over.
Persoonlijk vind ik het terras bij polles keuken & het witte paard puur een verplaatsing van het terras. Die tentjes bij de stoomtrein vind ik te ver van een restaurant afliggen om als terras door te kunnen gaan.
Men had beter 4 tentjes op de speelweide neer kunnen zetten, en geen horeca er rondom heen plaatsen. Dan had het minder in een grijs gebied gezeten.