Mijn vrouw en ik zijn er 1x geweest toen de parken net weer open mochten. De heisa om een ticket te reserveren was ook net voorbij en hadden binnen 10 minuten zowel Efteling, Walibi en Preston Palace geboekt. Afijn, we waren weleens benieuwd hoe de Efteling dit heeft aangepakt. Had al informatie gelezen over de rode en witte vlakken in de wachtrijen en wat reacties erop gelezen. Na binnenkomst was alles duidelijk aangegeven, had alleen wat moeite met de belijning vij Vogel Rok, hier leek het net of alles kriskras door elkaar liep. Verder prima dag gehad. Weinig bezoekers, wel alles kunnen doen door de gematigde capaciteit. Maar Python draaide met 2 treinen en bij Joris stonden er 4 op, chapeau.
Maar nu het volgende, want we zijn er nog lang niet vanaf. Weet niet hoe het nu in de parken staat. Lees her en der geklaag, gelukkig ook positieve ervaringen. Hoor en lees vaak dat de parken het goed op orde hebben, dat denk ik dus ook. Is het er te druk? Kan zijn, weet niet hoe een park berekent hoeveel mensen dat er binnen mogen komen. Maar het zijn toch de mensen die het doen, goed of niet goed. Begin de mensen af en toe beetje heel erg beu te worden. De goeden daargelaten, die zijn er gelukkig meer dan genoeg.
Er zijn regels gemaakt voor iedereen. Houd je daaraan. Zijn er niet voor niks.
Rode vlakken, niet staan. Witte vlakken mag wel.
Mondkapjes verplicht? Draag ze dan.
Looproute verplicht? Houd je eraan.
Stoplicht op rood? Wachten.
Geen gebruik gsm tijdens het fietsen en auto rijden.
Afval hoort in de desbetreffende container of doos, niet op straat, voortuin of bosjes.
Mensen hebben lak (lees: Schijt) aan de regels. Dankzij de mens gaat alles dadelijk weer op slot. De goeden lijden eronder helaas. Kan zo nog wel een aantal voorbeelden opnoemen. Ben er af en toe beetje klaar mee. Ook ik ben naar een pretpark geweest, 3 dagen Amsterdam. Maar houd me aan de voorgeschreven regels. Nu de rest nog.
Soms denk ik van, de mens maakt de Aarde kapot, de Aarde geeft ons Corona terug.