Progress Toen de Efteling deze ‘tweede shift’ aankondigde vond men het over het algemeen een goed idee; er was immers de angst dat de capaciteit overdag niet toereikend zou zijn. Dat kan best een misrekening zijn geweest; dit is natuurlijk niet eerder geprobeerd.
De Efteling zit overdag behoorlijk vol (helemaal de abonnementhouders) en dan is nog niet eens iedere regio met vakantie.
Dus de capaciteit overdag is in principe niet toereikend (nu begreep ik wel via een bron dat de Efteling bezig zou zijn naar meer op te schalen richting de 20K+, ik weet echter niet of ze daar nu al op zitten, maar dat zou ook nog verklaren waarom er toch nog wel mondjesmaat capaciteit is).
Maargoed, die avond is (zeker voor de weekenden) wel nodig voor je capaciteit en blijf het een slimme zet vinden (alhoewel die voor mijn situatie persoonlijk helemaal kak is).
Maar het blijft ongelofelijk dat verblijfsgasten die onbeperkte toegang verkocht is zo geschoffeerd blijven worden door de Efteling, ipv zorgen dat die gewoon binnen mogen gaan ze op de bezuiniging tour door horeca dicht te houden....
Het blijft ook bijzonder dat de Efteling nog steeds "onbeperkte toegang" met een toevoeging exclusief avondopenstellingen blijft gebruiken ipv gewoon een nettere vermelding maakt op die plek en de beperkte toegang nog steeds als onbeperkt verkoopt (hier komt dat stukje ontbrekende zelfreflectie weer naar boven vind ik, want er is veel gezeur met reserveringen over geweest, maar de Efteling is schijnbaar zo overtuigd van zichzelf dat ze een paar stukjes tekst niet fatsoenlijk kunnen aanpassen)
Zelf gaan we donderdag avond eens kijken hoe het met de drukte zit en of het met de kids een beetje te doen is, an sich zou ik t niet erg vinden als de avonden relatief rustig blijven, want de zooi zoals overdag heb ik voorlopig geen zin meer in en ik kan niet van mijn abbo af gezien het een jaar abbo is.