Ik blijft het wel creatief vinden hoe de Efteling voor de heropening trots vertelde "We weten als geen ander hoe gasten zich bewegen in ons park en hoe we groepen kunnen spreiden. De kennis die wij hierover hebben opgedaan in de afgelopen decennia zetten we nu, meer dan ooit, in."
en nu ze te veel mensen binnen laten het verschuiven naar "Gasten zijn onvoorspelbaar, maar we voldoen aan alle regels"
Nu kan de Efteling natuurlijk moeilijk zeggen dat het heel vaak niet goed gaat, dan weten ze zeker dat ze issues met de VR en gemeente krijgen.
Maargoed, mijn ervaring op een drukke zaterdag waren gelijk aan die van het Omroep Brabant artikel, dus een momentopname geloof ik niet zo in, op een rustigere donderdag vorige week ging het wel vrij goed, en toen ze pas open waren (en minder mensen binnen lieten) ging het ook vrij goed.
Ik kan alleen maar concluderen dat de Efteling gewoonweg te veel mensen het park binnen laat (en dat snap ik an sich wel voor de inkomsten).
Maar de 1/3e capaciteit is met 1,5 meter regelgeving gewoonweg een onhaalbaar niveau omdat mensen als het te druk/te moeilijk word zich niet eraan houden (en het vaak ook door de drukte gewoon niet kan).