Het is een achtbaan die in het ‘échte’ Jurassic World, wat in feite ook een pretpark is, niet zou misstaan. Wellicht heeft ie ook gewoon wel in Jurassic World gestaan en komt ie alleen niet voor in de film. Niet het hele pretpark komt zover ik weer voor in de films 😉Vandaar dat de trein, naam en achtbaan ook voor 100% passen binnen de franchise naar mijn idee.
Het is een van de weinige keren in themaparkland dat een achtbaan thematisch ook gezien kan en moet worden als achtbaan. Bij Hagrid is de track zogenaamd onbestaand, bij Big Thunder rijdt je over treinrails etc. Dat maakt de Jurassic World attractie in Hollywood ook zo ijzersterk. Normaal wil een park je wijsmaken dat je de uitverkorene bent die op expeditie gaat, de hoofdpersoon moet helpen of weet ik veel wat. Bij River Adventure draaien ze er niet omheen: je mag net als de rest van de massa in een bootje stappen om dino’s te bewonderen in een dinopretpark. Ik kan in ieder geval niet wachten om in een achtbaan te stappen om langs dino’s te sjeesen in datzelfde dinopretpark. Dat het wellicht tijdens dit avontuur flink mis gaat neem ik maar op de koop toe 😃