Spiegelbeeld Dank voor bijzondere verslag! Maar wat een gedoe zeg, bedrijfseconomisch gezien lijkt me dit niet goed, hoge kosten en lagere opbrengsten...... En daarnaast voor de sfeer die in een pretpark hoort, even uit de waan van de dag...., is dit helaas niet bevorderlijk. Maar de Efteling is open, hopelijk wennen we hier ook weer aan....
Ron Ondanks alle maatregelen, hebben jullie in ieder geval wel kunnen genieten van een dagje Efteling. Het valt me nu voor het eerst op dat er een schip op dat doek bij de smokkelgang staat bij de Vliegende Hollander. En wat opvalt is dat ze in die tijd kennelijk al tape hadden om het aan de kant te houden 😉 Bedankt voor het verslag.
Yolande Na de verhalen die ik her en der gelezen had was ik toch enigszins huiverig om naar de Efteling te gaan. Chagrijnige medewerkers, lange rijen, veel hekken. Zou het wel een leuk dagje worden? Ik heb geen idee waar de verhalen van de medewerkers vandaan komen (of ze hebben inderdaad iets met het commentaar gedaan), want echt iedereen was heel vrolijk en gedreven om alles zo goed en snel mogelijk te doen. Gedurende de dag zag ik veel medewerkers opletten om dingen wat beter te kunnen stroomlijnen. Ook 98% van de bezoekers hield zich keurig aan de regels. En ja die paar mensen die dat niet deden, op een normale dag zijn er ook altijd wel mensen die zich niet gedragen. De paar dingen die we gezien hebben zijn mensen die midden op paden gaan stil staan en mensen (waren er maar 2 dus viel mee) die willens en wetens per se op de rode vlakken gaan staan in plaats van op de witte. Maar geen enkel moment ben ik dicht in de buurt van een ander persoon (behalve Marvin dan) geweest. Het enige mindere punten waren wel de toiletten. Aangezien ik iemand ben die vaak naar de wc gaat (al is het maar om een flesje water te vullen (hier had ik er nu dus ook maar twee van meegenomen)) keek ik hier het meest tegenop. Gelukkig viel ook dat mee. Oké, we moesten even wachten. Maar dat is logisch natuurlijk. Echter hebben we nooit meer dan 10 minuten gewacht. Waarschijnlijk een kwestie van de juiste toiletten uitkiezen. En gelukkig hebben ze die nieuwe toiletblokken staan, die zullen ook gaan helpen. Al vraag ik me af wat ze vanaf 1 juli gaan doen. Aangezien dan de voorzieningen van campings en vakantieparken weer open mogen. Voor mij was dat ritje in De Baron geen vergissing. Ik wilde toch een leuke eerste attractie van het jaar hebben. Pluspunt is dat daar ook genoeg ruimte is om een rij kwijt te kunnen, dat wordt op andere plekken wat lastiger. Al met al heerlijk om weer even in een pretpark te zijn en attracties te doen. We hebben een fantastische dag gehad en hopen snel weer te kunnen gaan. Nog een paar foto’s:
luc136 Fijn verslag dit 🙂 Mooi om eens rustig te lezen hoe het park er nu bij ligt in plaats van alleen de horrorverhalen en -fotos te zien.
Razznor ondanks dat het misschien niet de schoonheidsprijs verdient is het wel tof om te lezen dat het nog steeds (ouderwets) vermakelijk is daar. zondag gaan wij een kijkje nemen. voor het eerst sinds Oktober weer naar een park.
Audrey Mooi verslag van jullie dag! Zoals je in het verslag van Marvin kan lezen waren wij er ook. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel positief ben. Enige wat ik echt vreselijk vind zijn de toiletten. Nu ben ik zwanger en moet je net iets vaker dan gemiddeld, maar door de drama rijen heb ik op een gegeven moment maar niks meer gedronken om het maar op te houden. En dat op een warme dag. Ik denk dat wij de verkeerde toiletten zijn langs gelopen, overal de wachtrijen van de toiletten buiten proporties. Tien minuten wachten vind ik prima, maar een half uur is toch echt te lang. Daarnaast verwachten ze dat je als bezoeker meerdere keren per dag je handen wast. Maar als het enige punt waar je handen kan wassen in de toiletruimte is, dan gaat dat vrij lastig op deze manier. (desinfecteren is niet hetzelfde als handen wassen) Ik betwijfel dan ook of met het plaatsen van zeven units op een zelfde plek in het park het probleem toiletten dan ook verholpen is. Daarnaast vriendelijke medewerkers, rustige paden, zo kunnen instappen bij Carnaval Festival, mooi weer en goed gezelschap. Prima middagje Efteling. Niet zoals je gewend bent, maar daar waren we op ingesteld. (behalve die toiletten dan 😉)
Convival Fijn om dit te lezen voorafgaand aan mijn bezoek aanstaande dinsdag! Ben zeer benieuwd hoe de ervaring gaat zijn van zo'n dag. Weet iemand toevallig of je de Zes Zwanen kan bezoeken? Ik weet dat de attractie zelf dicht is, maar kan je het sprookje via de looproute nog wel aanschouwen aan de binnenkant?
Audrey Convival Ja je kan de Zes Zwanen via de looproute gewoon bezoeken. Sprookje wordt ook binnen vertelt, zoals normaal.
tuindwerg Thanks voor jullie uitgebreide verslag! Hadden jullie wel echt het gevoel van een dagje pretpark, leuk, even weg uit de waan van de dag... of viel dat door de Coronamaatregelen mee? Stiekem ben ik wel een beetje jaloers hoor, het begint wel weer te kriebelen als ik dit soort foto's zie!
Marvin Dankjulliewel voor alle toffe reacties! tuindwerg Je kunt er met alle maatregelen in het park natuurlijk niet omheen dat het anders is dan normaal. Maar wij hebben het echt wel als een lekker dagje weg en even wat anders ervaren. In het begin is het natuurlijk even wennen maar aangezien alles duidelijk is aangegeven went dit snel en denk je er al gauw niet teveel meer over na en kun je gewoon genieten van je dag 😎