Vanmiddag verscheen onderstaande bericht op de Efteling Blog:

Heropening horecalocatie Kogeloog in het Sprookjesbos
Middenin het Sprookjesbos, namelijk tegenover Langnek, kun je straks op het terras van Kogeloog genieten van een heerlijk ijscoupe of hoorntje met een bolletje schepijs.

IJsspecialiteiten en diverse dranken
Kogeloog opent eind april en is op alle gezellig drukke dagen tot en met september 2019 geopend. Naast ijsspecialiteiten zijn ook koffie, thee en frisdranken verkrijgbaar. Geniet ervan vanaf één van de bankjes of vanaf het nieuwe, gezellige terras met uitzicht op Langnek.
Een bezoek aan het Sprookjesbos is niet compleet zonder dat je Langnek hebt gezien. De dienaar die zijn nek zó lang kan uitrekken, dat hij alles kan zien wat er op de wereld gebeurt. Voor deze keer gebeurt het nieuws echter pal onder zijn neus. Want na 17 jaar gaat het verkooppunt tegenover Langneks zitplaats weer open.

Lees het volledige artikel

Ze zijn lekker bezig in Kaatsheuvel. Na 17 jaar gaat het horecapunt dus weer open.
Wat vind ik dit fijn nieuws 🙂

Goed om te zien dat ze dit weer openen. Omdat het gesloten was, was het toch een beetje een dood hoekje. Ik ben benieuwd of ze dit op andere plekken in het park ook gaan doen.

Eindelijk! Je mist t toch altijd als je daar langs komt. Wel benieuwd wat voor ‘ijsspecialiteiten’ we mogen verwachten.

• John heeft hierop gereageerd.
  • Tim vindt dit leuk.

Leuk! Mijn zoontje en ik zitten daar wel eens een (zelf meegenomen) broodje te eten, maar ijsjes zijn natuurlijk veel lekkerder.

Het is een mooi pleintje, fijn dat ze er weer wat meer mee gaan doen!

Martin ik gok dezelfde ijsjes als den Suykerbuik (Anton Pieckplein) heeft 😋

Ik heb dit horecapunt nooit open gezien geloof ik, dus ik ben erg enthousiast dat het open gaat! 😀

Tof! Als ze slim zijn maken ze ook een uitgiftepunt aan de kant van de Pardoes Promenade, zodat ze de gasten aan beide zijden van het gebouwtje kunnen bedienen. 😃

Dan krijg je 2 horecapunten heel dicht op elkaar, want daar zit De gebrande boon en Glad ijs ook al. Lijkt me aan die kant niet heel veel toevoegen.

wel leuk dat het weer open gaat! Het plein kan wel wat gezelligheid gebruiken 🙂 we stonden er laatst nog over te praten dat het jammer was dat er niets meer zat daar!

Michael volgens mij wel toch, iets met vallen in een plas water en jij was erbij? #langgeleden🙈

Ik vind het een mooie ontwikkeling. Ben blij dat hij weer open gaat. Altijd fijn om wat extra horeca punten te hebben op wat minder standaard plekken. Waarschijnlijk zal deze tijdens de drukke dagen dan wat rustiger zijn.

Prima zet, op dat plein kan het soms een drukke bedoeling zijn.

Het is zeker een prima zet, een bekend sprookje, een holle bolle gijs dichtbij en een mooi uitzicht ben benieuwd naar de ijscoupés

Echt fantastisch nieuws!

Afgelopen zomer al heerlijk een ijsje hier gegeten met het ijskraampje wat hier in de zomer vaak te vinden is. Dus top dat het nu een definitief verkooppunt wordt.

Toch wel mooi dat deze weer geopend word. Nu heeft het sprookjesbos straks weer 2 horecalocaties. Ook nooit echt begrepen waarom ze deze destijds gelosten hadden.

Nu nog de cafetaria milkshakes en hotdogs terug en ik ben helemaal blij.

Lijkt me echt heerlijk om daar in de zomer mensen te kijken

14 dagen later

Zojuist plaatste @Tim deze tweet:

Ziet er in ieder geval fraai uit aan de binnenkant, is eind april dit weekend al?