bogtrotter Puur verhaalmatig gaat mijn gokje dan naar de Indische Waterlelies - het gebouw vertoont gelijkenissen met een Indische tempel. Het water van de show in de tempel ligt er heel sereen bij; enkel 's nachts krijgen de waterlelies weer hun uitbundige gedaante terug, door de betovering/bezwering van de heks. Het verhaal werd geschreven door Koningin Fabiola (Fantastische avonden bezweren?)... of sla ik de bal helemaal mis?
Japio bogtrotter et verhaal werd geschreven door Koningin Fabiola (Fantastische avonden bezweren?)... of sla ik de bal helemaal mis? Het is de spijker op zijn kop denk ik, want de werktitel voor het project was FABSTU< dus Serene Tempels Uitbundig past er ook nog bij 😃
JTaylor bogtrotter Helemaal correct! Fantastische avonden = De maangodin en de sterren Bezweren = De heks Serene tempels = De tempeltoren in de achtergrond van het decor Uitbundig = Het dansende kikker- en ganzenorkest En dan de eerste letters van elk woord vormt inderdaad FABSTU, de werknaam van het project ten tijde van de constructie 🙂 Volgende is voor jou!
bogtrotter Japio de werktitel voor het project was FABSTU JTaylor En dan de eerste letters van elk woord vormt inderdaad FABSTU, de werknaam van het project ten tijde van de constructie Oh, kijk, dat wist ik niet! Heb ik weer iets bijgeleerd.
bogtrotter JTaylor Volgende is voor jou! Bij deze een poging: Zo vroeg 's ochtends deed zij het licht in de kast niet aan.
bogtrotter bogtrotter Zo vroeg 's ochtends deed zij het licht in de kast niet aan. Toch verscheen zij fris en fraai getooid...
Frederik Iets met vrouw holle die vroeg opstaat? (met de haan die kraait). Geen idee wat dat met licht in de kast te maken heeft.
Robkuh84 @bogtrotter, zou je op het antwoord van @Frederik kunnen reageren? Bij een onjuist antwoord is een hint zeer welkom.
bogtrotter Excuses, ik had niet door dat er al 'ns gepoogd was! Vrouw Holle is het niet, daar kraait geen haan naar. 😉 Maar net als die haan, was zij was wél vroeg uit de veren, vloog ze uit bed, en greep ze wat uit de garderobe.
Amelie Het doet me denken aan het bruidskleed van Genoviève. Wellicht omdat een bruid vroeg opstaat om zich te kleden? En ze vloog uit bed, net als de duiven.
bogtrotter Amelie Je verdient zeker een pluim voor deze gok, maar dat is 'm niet. Ik dacht dat mijn opgave een eitje was, maar zie jullie toch tasten in het duister... misschien dat ik als Vlaamse gaai anders nadacht?
Yola bogtrotter Vogel Rok? Vroeg 's ochtends: vroege vogel. Het licht in de kast niet aan: deze achtbaan is in het donker. Fris en fraai getooid: een vogel heeft veren en in dit geval een rok. De Vlaamse gaai deed het kwartje (de frank 😉) vallen: dat is een vogel, plus de pluim, het eitje en het duister. Ik zie nu dat Amelie (terwijl ik dit aan het typen was) met net voor is.
Amelie Ah, dan denk ik dat het Vogel rok is. Door je vele verwijzingen naar vogels en kleding. En verder het duister, een ei en opvliegen... (Alleen het vroege opstaan snap ik nog niet zo.)
bogtrotter Klopt! Het vroege opstaan was het eerste kronkeltje dat naar het donker verwees. Bovendien de uitdrukking "een vroege vogel" of "vroeg uit de veren". Zij haalde wat uit de kast om aan te trekken; een rok.
Amelie Ja, Raveleijn is goed. Al is de uitleg niet helemaal compleet. L(e)ijn is 1 van de strepen, de r staat in de wiskunde voor straal (lijn van het midden van een cirkel naar de rand). Dus dat is de tweede streep. Jij bent, Frederik!