Robkuh84 Als je dan toch daar in de buurt naar een brouwerij wilt gaan, raad ik toch de Abdij van Maredsous aan, maar dat terzijde 😉 De volgende: De oor en een klein bloemetje
Robkuh84 Niemand een idee? Ik had verwacht dat deze heel snel geraden zou worden. Goed lezen en denk vooral niet te moeilijk.
Liampie Ik had niet gedacht dat het zo moeilijk was, en ik was eigenlijk ook vergeten dat ik dit had gepost. Ik moest heel even zelf nadenken over de oplossing... Tip: denk aan Eftelingse termen die iets met geld of welvaart te maken hebben.
Japio Ik zit met Gulden Gaarde in mijn hoofd, maar zou niet weten wat dat met afgunst te maken heeft. Of schat, dukaat?
Liampie We zijn er nog niet. Ik denk dat ik per ongeluk een goed cryptogam heb bedacht. Maar misschien is 'ie voor mij makkelijker te bedenken omdat ik zelf arm ben.
Frederik Bij socio-economisch en de efteling denk ik meteen aan "rijk", maar ik kan geen van de rijken bedenken die met afgunst te linken valt.
Japio Frederik Misschien is het jaloezie op andermans rijkdom? Ander-rijk? Ik doe maar een schot voor de boeg om de boel aan de gang te houden
Liampie Japio Van de constatering dat een ander rijk is gaat inderdaad enige afgunst uit. Uw antwoord wordt goed gerekend.
Aurelius Ladies, theydies, gaydies and gentlemen! Dat tempo aanhouden wil zo natuurlijk niet helemaal lukken. Hoewel het cryptogram letterlijk op een andere manier opgelost moet worden dan dat van Liampie, moet u het wel letterlijk in die hoek zoeken.
Liampie Letterlijk in die hoek. Iets in het Anderrijk? 'Weer' heeft veel betekenissen. Iets dat afgunst afweert. Een weer kan ook een verdedigingsconstructie zoals een kasteel zijn. Weer als in 'nog een keer'. En natuurlijk de toestand van de atmosfeer.
Aurelius Liampie Iets in het Anderrijk? Ja! Naast alle opgesomde betekenissen van ‘weer’ wordt het in cryptogrammen ook vaak gebruikt als instructie. Heen en… weer.