Frederik Oh, gaat dit dan om de locomotief Moortje? Als ik Moortje google, krijg ik idd een kat. De link is blijkbaar dat de kat van Anne Frank Moortje heette.
Yola Frederik is het restaurant De Rustende Reiziger? De heer Spooner die zich nog weleens versprak zou hier De Reizende Ruster van maken. Rusten is even slapen.
Frederik Yola Met dat spoonerisme zit je in de juiste richting, maar ik denk aan een ander restaurant 🙂.
Amelie Volgens mij gaat dit over arbeidsvoorwaarden. Maar dat lijkt me verder niet zo sprookjesachtig...
Frederik In baron 1898 heb je een loonlokaal, en je hebt natuurlijk het Loonse Land, maar veel verder dan dat kom ik ook niet.
Robkuh84 Frederik Hiermee zit je toch in de verkeerde richting. Je moet toch meer in de richting van @Amelie denken. Arbeidsvoorwaarde is ook wel een erg lang woord...
Robkuh84 Frederik Eerste wat bij mij opkomt is de schatkist Gissen --> Schat(ten) Container --> kist waarde --> Een schatkist kan een hoge waarde hebben
Frederik Ik heb nog niet echt een idee, maar om het topic actief te houden, zijn hier wat richtingen waaraan ik denk: omdraai is de 1ste persoon enkelvoud van omdraaien. Is daar een synonym voor (wend, keer, ...) dat iets Eftelings heeft? Je kunt het ook splitsen: Om kan zijn omver, voorbij, ... Een draai kan een letterlijke draaiing zijn, een twist in een verhaal, of je kan iemand een draai rond z'n oren geven. Je zou het als een rebus kunnen zien, rond de letters "dr" moet misschien een woord voor "aai"?
Robkuh84 Frederik je hebt er flink over nagedacht, maar je zit niet in de goede richting. Je moet de opgave vrij letterlijk nemen.