nevelig_nat Aurelius Die krul op die auto moest een paperclip voorstellen? Dat had ik er zonder extra hints nooit uitgehaald eerlijk gezegd. (kan ook mijn zwakte zijn hoor)
Frederik Alright, volgende opgave: Dit krijg je als Rocco Granata geparodieerd wordt door "Weird Al" Yankovic
Japio Dat kan alleen maar Polka Marina zijn! Marina, een liedje van Rocco Granata, in een polka-jasje gestoken door Weird Al
Jasper Japio Misschien wat vergezocht: het Dappere Snijdertje, een verwijzing naar 'een dozijn in één klap' according to Eftepedia? Link naar lemma: https://www.eftepedia.nl/lemma/Het_Dappere_Snijdertje
Frederik Gaat het om de Winterefteling, omdat komend weekend ook de wintertijd ingaat (12 uur wordt 1 uur)?
Japio Jasper Oeh, dat is wél een mooie vondst, van een illuster stukje geschiedenis ook! Toch is dat niet hetgeen wat ik 'encrypted' heb.
Japio msnguy Nee, sorry. Jouw uitleg voldoet ook niet aan mijn interpretatie van een crypto. Ik heb echt een naam of woord cryptisch omschreven (denk ik toch)
Frederik Gaat het hier misschien over Lisa uit Ravelijn? L is de 12de letter van het alfabet, A de eerste, dus 12 = 1 L IS A
Japio Frederik die uitleg klopt als een bus, ware het niet dat ik eigenlijk ELisa in gedachten had. Maar de credits gaan naar jou!
Robkuh84 Pfff, Spa (rood), mineraal water, een garde in een maatbeker gevuld met water. Ik kom niet verder dan het Grand Hotel. Hier komt een zwembad (het water) en een spa. Ver gezocht, maar misschien dat iemand anders hier iets mee kan.
Frederik Japio maakt de onderzetter (coaster?) nog uit? Nee Robkuh84 Spa (rood) Dit is wel van belang Jasper een garde om te mixen Die ook, maar op een andere manier.