Marvin Maik Ik zou dan denken aan Gulden Gaarde, maar geen idee waar 'gaarde' dan vandaan moet komen. Ik zat precies hetzelfde te denken. Daarna heb ik net nog even berekend of de verhouding van deze gulden snede niet overeenkwam met het boven en ondergrondse deel van de first drop van de Baron, maar helaas 😛
Maik Ah, ok. 😁 Weer wat geleerd. 😊 Ik zal eens gaan nadenken over een nieuwe opgave... Nieuwe opgave: straf
gjee Maik Is het 'Verdiende loon'? Je verdiende loon krijgen kan zowel negatief als positief zijn natuurlijk, en in het geval van het biertje van Loonsche Land zelfs erg positief 😉
Amelie Tja, straf kan verschillende dingen betekenen, maar ik kan nog geen link leggen met de Efteling. Misschien is het ook wel handig als (voortaan?) het aantal letters van de oplossing erbij vermeld wordt?
Maik Amelie Hier doel ik op de negatieve betekenis. De hint is echter weer een, meestal, positief iets. 😃 Ik weet niet of het aantal letters echt iets toevoegt. Over het algemeen zijn er weinig crypto's met meerdere oplossingen en is het dus niet nodig om het aantal letters te checken. En om nu de hele Eftepedia te gaan doorzoeken op woorden van x letters lang.... 🙂
Jules Aurelius Deinen, dansen en de dood... is het de Danse Macabre? 👻 Dat is inderdaad 't juiste antwoord! Robkuh84 Dit bevindt zich wel in het geestige einde (Spookslot). Precies. Ik dacht: ik doe wat ik zoek en waar 't te zoeken in dezelfde rijm.
Aurelius Oei, de inspiratie droogde kortstondig op. Nou vooruit, we blijven in thema: Duo achter het Spookslot