Jasper Misschien dat het een beetje vergezocht is, maar niet geschoten is altijd mis🤔 Ik zat de denken aan de arabesken van de Fata Morgana. Een spin kan je geven aan iets en dan draai je het om. En als je arabesk wat omdraait (spin aan geven) kan je berskaa vormen wat lijkt op Berschka, een kledingmerk. Wat volgens Eftepedia de arabesken zijn: https://www.eftepedia.nl/lemma/Arabesk
Erik Oke, iemand anders mag iets verzinnen. Het antwoord was Villa Volta. Vila is het kledingmerk en Volta staat voor de draai of spin.
Robkuh84 De volgende dan maar: Als je dit aan de grote klok hangt, valt het zeker eraf. Weet jij het antwoord?
Robkuh84 Ik had verwacht dat deze heel snel opgelost zou worden. Even een hint dan maar: Focus op onderstaande dikgedrukte woorden Als je dit aan de grote klok hangt, valt het zeker eraf. Weet jij het antwoord?
Robkuh84 Niemand een Brabants woordenboek bij de hand om het laatste deel van de opgave op te lossen?
Yola Is het de witte geit die in de klok zit, bij de Wolf en de zeven geitjes? Weet jij het? = Witte gai ut? (Witte geit) Grote klok spreekt voor zich. Alleen 'zeker eraf' heb ik geen uitleg voor, behalve dit 'ie in de klok zit in plaats van erop.
Yola Robkuh84 complimenten voor de opgave. Zonder de hint van het Brabants woordenboek had ik het nooit geraden. De volgende opgave: Dit familielid houdt wel van borrelen.
Maik Wellicht wat vergezocht, maar is het Oom Gijs/Oom Frits? Een oom is natuurlijk een familielid en Oom Gijs is omgedoopt tot Oom Frits uit het verhaal van Max & Moritz. Daarnaast is 'Frits Friday' een evenementenbureau die vrijdagmiddagborrels organiseert. 🙂
Robkuh84 Spillebeen Aangezien er geen reactie komt, stel ik voor dat Spillebeen een nieuwe opdracht mag verzinnen.