The_Real_Infernape gjee Is het O.J. Punctuel? Oj is een oud vlaams voornaamwoord en punctuel kan je lezen als punctueel, wat weer een vorm is van fantastisch zijn in nauwkeurigheid
gjee The_Real_Infernape Creatief gedacht, maar dat is niet goed. Ik gooi er gelijk een (beschrijvende) hint in: Zo jong al zoveel roken
Amelie Ik moet denken aan het Wonderdepot: Een wonder is fantastisch Depot, van In De Vlaamse Pot. Maar een link met roken of hengelen naar complimenten zie ik nog niet. Misschien kan iemand hierop voortborduren?
BasD Ik zie juist iets met niet hengelen en roken. Dat is Max (of Moritz, dat weet ik nog niet zo goed). Die staat op het dak van Frau Boltes Kuche met een visdraadje iets uit de rokende schoorsteen te vissen, maar hij doet dat in tegenstelling tot Moritz (of Max, ik ben nog niet zo bekend met die twee) niet met een hengel Ik kan alleen het Vlaamse niet plaatsen.
gjee BasD Deze ga ik toch wel goed rekenen, je linkt alle hints aan het juiste karakter. De oplossing is Max Vlaams fantastisch = De Max Zo jong al zoveel roken = De hoeveelheid rook die ontstaat bij de explosie tijdens de rit op Max Deze figuur hengelt niet naar complimentjes = Max hengelt op het dak van Frau Boltes naar kippetjes, dat levert hem geen complimentjes op
BasD gjee Oooh haha, die had ik niet aan zien komen. Ik ben hier niet heel goed in, maar ik ga weer een poging wagen. Dit keukengereedschap zonder schaal werkt momenteel op z’n Italiaans
Amelie Ik heb 'm denk ik! Heb zelf ook eens een opgave in deze richting gemaakt. Daardoor wist ik het ineens. Volgens mij is het Polle. Keukengereedschap = pollepel Schaal eraf = pellen. Zonder pel dus Polle. En daar zijn de pannenkoeken momenteel als pizza's af te halen.
BasD Amelie Absoluut! Ik was hem stiekem alweer vergeten, vandaar dat er geen hints kwamen, maar well done 😊
scagen Ruiters? Die vind je op een manege en die rijden vaak op de paarden in de bak. En Ravelijn is waar raven, Ruiters zullen zijn.