Rembo Is het Slimme Toon? Je moet toch redelijk doorgedraaid zijn om een tovenaar op te lichten. En aangezien hij boven op de toren van de Magische klok zit om de bel te luiden, zal hij nooit met een blaas instrument van de toren blazen.
Sebastiaan0125 Sanai Gath, de muziek van de Vliegende Fakir. De muziek zal altijd doordraaien en de fakir fluit/blaast niet hoog vanuit zijn toren?
The_Real_Infernape Ik zal een kleine tip geven door mijn raadsel iets uit te breiden: ”Hoewel ik erg doorgedraaid ben, zal ik in tegenstelling tot mijn baas nooit hoog van de toren blazen.”
Japio Ik denk dat het handig is om te vermelden of het om een cryptogram van iets/iemand gaat, of gewoon om een cryptische omschrijving daarvan. Dat is wel een verschil in zoeken namelijk.
The_Real_Infernape Japio Het is een cryptische omschrijving van een object. En ik zal eraan toevoegen dat gjee wel in de goede richting dacht 🙂.
gjee Is het dan een kompel? Die zijn ook aardig doorgedraaid door het zware werk dat hun baas ze oplegt.
gjee The_Real_Infernape Dat had ik over het hoofd gezien 🤐 Is het dan het sierwiel in de toren van de mijnschacht? Dat draait altijd door en heeft de beeltenis van de baas.
The_Real_Infernape gjee Heel goed, inderdaad de grote sierwielen op de mijnschachttoren 😃 Gustave Hooghmoed blaast vrij hard van de toren in spreekwoordelijke zin als mijnbaron Maar die wielen zijn erg stil, vandaar dat ze nooit hoog van die (mijnschacht)-toren zullen blazen 😉
The_Real_Infernape gjee Is het O.J. Punctuel? Oj is een oud vlaams voornaamwoord en punctuel kan je lezen als punctueel, wat weer een vorm is van fantastisch zijn in nauwkeurigheid
gjee The_Real_Infernape Creatief gedacht, maar dat is niet goed. Ik gooi er gelijk een (beschrijvende) hint in: Zo jong al zoveel roken
Amelie Ik moet denken aan het Wonderdepot: Een wonder is fantastisch Depot, van In De Vlaamse Pot. Maar een link met roken of hengelen naar complimenten zie ik nog niet. Misschien kan iemand hierop voortborduren?