TuttiFrutti Dat is hem ook niet.
Voor het raden van houten achtbanen zijn er een aantal zaken waar je naar kan kijken:
- De support structuur. Vooral GCI en in mindere mate CCI hebben een kenmerkende supportstijl welke dit type baan herkenbaar maakt;
- De shaping van de baan. GCI, CCI en Gravity group hebben een heel eigen stijl hoe zij de baan aanleggen i.r.t. overgangen tussen elementen. Deze zijn redelijk goed herkenbaar;
- De omliggende track: Omdat Woodies redelijk vaak op een vaste wijze door hoger gelegen structeren gaan zegt dit veel over de lay-out van de baan.
De foto van Erik herkende ik als een CCI omdat:
- De support structuur GCI zo goed als uitsluit, GCI maakt meer gebruik van een constante afdaling van de breedte structuur i.p.v. dit in stappen te doen.
- De wijze waarop de lagere bocht benaderd wordt is typisch CCI. Daarom wist ik al dat het een CCI af.
- De baan oogt vrij hoog gezien de breedte van de structuur en wat zichtbaar is op de foto, dat sluit al veel banen uit.
Zo houd je al snel maar 10-15 banen over. Daarbij herkende ik de foto ook nog eens omdat dit een vrij iconisch beeld is van die baan en maar weinig CCI's zo'n dicht op elkaar zittende breedte support hebben (Legend heeft dit bijvoorbeeld ook)