Na het succes van de eerste contest werd het tijd voor een tweede! Nu mijn rooster van beide werkgevers binnen is, kan ik dit in gaan plannen. Tijd voor de tweede ouderwetse RCT contest!
Wanneer is de contest?
De contest begint op vrijdag 22 mei om 21:00. De server waarop je in moet loggen zal om 19:30 al in de lucht zijn zodat iedereen kan checken of alles goed werkt. Mocht je vroeger willen beginnen (vanaf 20:00), dan mag dat. Geef dit dan bij je inschrijving aan! De naam van de server is: Pretpark.club contest. De contest duurt tot 23:00. De server wordt dan afgesloten en de save file van het park zal in dit topic terecht komen. Je kan jezelf aanmelden tot 18:00 op deze dag. Daarna ga ik het scenario in orde maken.
Wat heb je nodig?
- Een RCT2 installatie op je PC. RCT2 kun je nog steeds kopen op GOG en Steam voor ongeveer een tientje. De GOG versie is op het moment van schrijven 1 euro goedkoper.
- De laatste Stable versie van OpenRCT2, welke je kan downloaden via deze link: https://openrct2.org/downloads/releases/latest (Kies een versie naar keuze). Mocht je niet weten welke je nodig hebt: de x86 installer zou op praktisch elke PC moeten werken.
- Een internetverbinding. We gaan de contest namelijk in real-time op een server uitvoeren!
Wat zijn de regels?
- Iedereen kan inloggen in de server met een password die ik deel in dit topic. Als je inlogt heb je nog geen bouwrechten, maar na verificatie van je aanwezigheid (Je dient in te loggen met je forumnaam als username) krijg je die rechten van mij.
- Je mag maximaal 2 uur bouwen. Begin je om 20:00, dan zul je vanaf 22:00 geen bouwrechten meer hebben op de server! Bij de vorige contest werd duidelijk dat 2 uur een prima tijdsvlak is om een mooie creatie te bouwen, maar dat er meer soepelheid nodig was in het kunnen starten. Ik hoop dat de chat alsnog erg gezellig gaat worden zoals de vorige keer.
- Je dient je achtbaan een unieke naam te geven wanneer je het eerste stukje station hebt gebouwd. Wees hierin ook creatief, maar vergeet niet je username achter de achtbaannaam te zetten tussen haakjes! Dit ging de vorige keer niet helemaal goed waardoor er aan het einde alsnog onduidelijkheid was over welke creatie van wie was.
- Iedereen krijgt weer 20x20 vakjes. Deze keer gaan we een B&M Launched Sitdown maken! De thematisatie is belangrijk, maar de lay-out ook. Alléén de B&M sit-down is beschikbaar in het scenario. Wees zo creatief en realistisch mogelijk! Je mag zowel de launched lifthill als de "platte turbo" gebruiken. Je mag maar 1 launch gebruiken in de hele lay-out en natuurlijk is het gebruik van blockbrakes om de baan in blokken te delen toegestaan. De achtbaan moet minimaal 1000 meter lang zijn! Achtbaanspaghetti gegarandeerd 🙂 .
- Elke deelnemer mag bij zijn of haar deelname 2 objectpacks kiezen om toe te voegen in het scenario. Dit mogen ook custom objects zijn! In dat geval moet er altijd een link naar de custom pack in de post staan. Wanneer de 255 objects vol zitten, zullen alle packs ná de laatst toegevoegde pack niet meer toegevoegd kunnen worden. Schrijf je dus snel in om zeker ervan te zijn dat jouw (custom) objects in het scenario zitten!
- Om alles zo eerlijk en soepel mogelijk te laten verlopen gaan we dit keer ook allemaal weer stemmen! Iedereen is dus de jury. Het zal nu niet via Google Forms gaan, maar via een systeem dat in het forum gebouwd kan worden. De stemonderdelen blijven ongewijzigd, aangezien iedereen het ermee eens was dat je daarmee de eerlijkste resultaten kreeg.
Op verzoek is het grid ook wat ruimer gemaakt, zodat je minder last hebt van zichtsverlies door andere spellers naast je. De grijze vakjes zijn de vakjes waarop gebouwd gaat worden! 🙂
Leuk, ik doe mee!
De volgende mensen doen mee: