keey87 Goh, dat hadden ze beter weg gelaten. De muziek alleen gaf het een rustgevende, dromerige setting. Om er nu een stem bij te horen die een heel miniem stukje van het sprookje vertelt...
Hook Ik weet het ook nog niet. De fijne muziek wordt wat meer naar de achtergrond verdrongen en volgens mij zijn er ook geluidseffecten toegevoegd.
Crowket Jullie willen niet weten hoe vaak mensen verward uit het sprookje en geen idee hebben wat er nou aan de hand was. Daarnaast kunnen mensen nu ook luisteren naar het verhaal terwijl mensen aan de andere kant instappen, ipv dat ze enkel stilstaan.
Japio Ik ben een beetje aan het topic-kicken, maar ik was beelden van de bouw van de Zes Zwanen aan het bekijken en toen viel me op dat de zwanen bij opening nog een open- en dichtgaande vleugel hadden. Dat is tegenwoordig niet meer het geval dacht ik. Wanneer is dat veranderd?
scagen Japio daar waren problemen mee staat me bij, vandaar dat ze 'tijdelijk' zijn verwijderd maar het duurt inmiddels wel heel lang.
Robkuh84 Staat mij iets van bij dat deze ook niet meer terugkomen. Dit vanwege de tijdwinst bij het in een uitstappen.
Mark Het was lastig voer het personeel, meerdere oplossingen zijn geprobeerd maar laatst meldde Kleine Boodschap dat ze waarschijnlijk niet meer terug komen.
vhal81 Vokgens mij was één van de hoofdredenen dat de operator de vleugel handmatig moest openen voor de bezoekers. Ten tijde van de coronamaatregelen en de anderhalvemetermaatregel konden ze dit niet doen dus hebben ze de vleugel maar gedemonteerd. Daarnaast was het openen en sluiten wel redelijk intensief voor de operator, de deuren zitten wel erg laag op de grond. Maar misschien komt het nog ooit terug 🤷 Zie ook https://www.looopings.nl/weblog/14879/Efteling-sprookje-De-Zes-Zwanen-weer-toegankelijk-dankzij-aanpassingen.html
Japio Oh, als corona de reden is zou het wel tof zijn als het weer terug zou keren. Zag er toch wel 'sjiek en uniek' uit. En nu staan daar 2 operators redelijk voor piet snot, eentje alleen om een hekje te openen en te sluiten...
Arathonk Japio volgens mij is het ook echt een arbo dingetje, het is heel intensief om die vleugels open en dicht te doen omdat ze zo laag zitten en best wel zwaar zijn.