Amber er was gerekend dacht ik aan kosten rond de 50 miljoen waarin de gemeente 20 miljoen euro zou bijdragen, maar dat is nu opgelopen tot 99 miljoen, waarin de gemeente de helft bijdraagt. Dit brengt maar een kostenoverschrijding van 50 miljoen. Kijk, er zijn dingen fout gegaan maar het floriade park begint er nu wel steeds mooier uit te zien. En de kostenstijging ligt niet alleen aan gemaakte fouten. Ook de prijs van materialen is explosief gestegen waardoor soms de prijs om iets te bouwen verdubbelt. En ook al kost het veel geld, alles wat er nu gebouwd word verdiend zich wel weer terug, kijk bijv naar het prachtige Food Forum en de nieuwe Aeres Hogeschool op het terrein. En alle infrastructuur die word aangelegd word later weer gebruikt voor de nieuwe woonwijk Hortus, waardoor je eigenlijk vind ik de kosten er niet mag bijrekenen. Ik vind ook dat er wat gekke keuzes zijn gemaakt, zoals de hoofdentree naast een millieustraat bouwen, maar dat doet toch niks af van dat er straks een prachtig parkachtig landschap ligt want een visitekaartje voor Almere is? En als iedereen zo denkt, van ik ga er niet heen uit principe worden de kosten natuurlijk nooit terugverdiend denk ik, en word het gegarandeerd een gefaald project, wat je het nu nog niet perse kan noemen, misschien waren het alleen wat beren op de weg, dat weten we niet. Maar kijk wat verder dan de negatieve gevolgen voor bijv de uitgekochte jachthaven en de kosten, maar ook naar de positieve dingen zoals het nieuwe fietspad rond het weerwater, de vergroening van de stad en de aandacht die naar almere straks gaat. Ik vond het zelf minder netjes hoe eigenlijk de gemeente Almere de floriade als excuus gebruikt om een recreatiegebied straks om te vormen naar woonwijk.