De projectie is eigenlijk heel simpel, ik heb gewoon een beamer gepakt, een youtube video afgespeeld ermee, en in plaats van het op een wit vlak te projecteren, zoals bijvoorbeeld een bioscoop scherm, heb ik het op mijn Lego modellen geprojecteerd.
Het nadeel hiervan is dat vaak de Lego modellen net iets andere verhoudingen hebben dan de echte attractie, wat ervoor zorgt dat de video niet 100% past, dit is vast en zeker op te lossen met video bewerking, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat moet.
De foto's van de Villa Volta blijf ik je nog even schuldig, zoals al gezegd ga ik die een nieuwe bouwen, gezien ik sinds een paar maanden een hobbykamer heb en een modulaire stad, leek het me leuk om ook daar de vila te plaatsen.
De vila die ik nu al heb, is gebouwd voor mijn stad die ik mee neem naar tentoonstellingen voor mijn kermis modellen, en alle huizen daarvoor zijn in een specifieke verhouding gebouwd, en bewust met weinig detail zodat ze niet persé op vallen en de aandacht naar de kermis gaat.
Hierdoor mist de Villa Volta die ik al heb een aantal kenmerken, en kloppen de verhoudingen niet helemaal, maar toch is het een leuk model om bij te hebben, en hij word ook erg vaak herkend.
Een duidelijke foto van de huidige heb ik ook niet, maar ik heb wel deze foto waar hij op de achtergrond op staat (de letters boven de deur waren hier even tijdelijk, die zijn inmiddels al lang vervangen), en toevallig op deze foto ook een Efteling project op de voorgrond.
Het Steenbokplein vond ik leuk om als mobiele variant te bouwen, maar de belangrijkste delen zijn aanwezig, waaronder Jurgen Freilich.
Ik kan jullie al wel een preview geven van de vernieuwe Villa Volta, die in mijn modulaire stad komt.
Er komen nog wat details bij, en hij krijgt ook een volledig interieur, maar de basis is er al.
Het Disney kasteel is de door Lego zelf uitgegeven set 71040
Tijdens de projectie kwam ik er ook achter dat de verhoudingen van het kasteel net iets minder waren dan ik dacht, zo staat de hoogste toren iets te ver naar rechts.
Dit heb ik even snel opgelost door de modulaire delen van het kasteel iets op te schuiven, als je het niet weet zie je het ook niet haha.