Wat komen er veel goede oude rides voorbij zeg! Steeds denk ik weer Ohja, die was ook gaaf!
Leathal Weapon, maar eigenlijk al die grote rides uit de glorietijd van Warner Brothers Movie World, wat zou ik die graag nog eens over willen doen. Maar dan wel in hun beste periode, dus met alle effecten, voorshows etc etc functionerend. En dan inderdaad de oude EuroSat zoals @Bobske al terecht zei, dat was toch echt wel een van mijn favoriete banen inclusief thema. Maar ook de originele Space Mountain, volledig functionerend is toch wel een pareltje. En ik was afgelopen jaar in Kings Island en hoewel Banshee echt insane goed is, ik had toch ook wel heel graag Son of Beast willen doen. De afmetingen van dat ding moeten onvoorstelbaar zijn geweest destijds. En de wilde muis van Blackpool, die was ook ineens foetsie. En wat was dat een gave achtbaan he? De beste lachsalvo's heb ik in die baan gehad hoor als we op twee wielen door de bocht gingen.
Maar het meest sentiment kreeg ik stiekem toch van WildWasserBahn II toen ik die las. Want die waterbaan lag echt zo perfect verweven in het landschap. Het is echt eeuwig zonde dat HeidePark uitgerekend op die spot een B&M wilde bouwen.
Ik heb ook nog even nagedacht over wat ik graag terug zou willen zien. Maar ik ben tot een vrij opzienbarende keuze gekomen, ik wil namelijk graag de speelweide in De Efteling terug. Lees: De Vliegende Hollander weg. Het geeft de ruimte terug om de kano's weer in de Efteling te introduceren, maar ook een goed veld voor zomerse en winterse tijdelijke activiteiten. Het brengt tevens veel groen terug in het park en we zijn gelijk van die lelijke Kombuys af als je het mij vraagt. Dus ik zou niet perse een attractie terug willen, maar vooral een stukje Efteling terug willen dat ik mis.
Verder is er nog een stukje nostalgie wat in mij wakker wordt, maar Duinrell had vroeger drie animatronic shows. Twee ervan bestaan nog, de Kwakus Kwebbel Show en de Play Kwek Show. Maar de Kolderzoldershow is verloren gegaan. En dat was eigenlijk wel de leukste van de drie. Als kind daar heel vaak gezeten toen we op de camping stonden, en ik zou die show graag nog eens willen zien, puur uit sentiment. En tot slot dan nog een klein uitstapje richting de kermis, maar ik heb er spijt van dat ik nooit EuroStar op de kermis heb gedaan. Dus ik zou die graag terug willen zien op de kermis als reizende achtbaan. Hoewel dat financieel nooit meer rendabel valt te maken denk ik, toch was dat een imposante machine.