We reizen even terug in de tijd, naar juni vorig jaar om precies te zijn. Op dat moment zat ik samen met @RickMarkestein, @Senia en @Jody in midden Amerika voor onze ultieme vakantie: Amerikaanse pretparken doen! En na twee dagen Chicago en een dagje reizen via Indianapolis is het eindelijk tijd om naar Kentucky Kingdom te gaan.
We rijden 's morgens de state border over naar Louisville en rijden door naar Kentucky Kingdom!
We komen aan op een immens groot parkeerterrein, maar zo groot dat we in eerste instantie echt geen idee hebben waar nou eigenlijk heen moeten. Nerveus kijken we om ons heen, want uiteindelijk willen we achtbanen doen, en snel ook! We vinden de juiste parkeerplaats en staan bijna vooraan op de parking
Potverdrie, kunnen we nog in de rij staan voor we naar binnen mogen (Kijk al die mensen dicht bij elkaar staan trouwens). Maar na even te hebben gewacht kunnen we dan echt!
We zijn binnen! En ons eerste doel van de dag is natuurlijk Stormchaser. De RMC die het park rijk is. Maar.... DICHT door een storing. Verdorie, het zal toch niet zo een dag worden? Want Lightning Run is namelijk ook gesloten en blijft de hele dag dicht. Later kwamen erachter dat het bedieningspaneel was gefrituurd door een blikseminslag (hoe toevallig is dat dan).
Eerst lachen we nog!
Maar dan trekken er donkere wolken samen! π
Dan maar richting Kentucky Flyer, een nieuwe Gravity Group houten achtbaan. Onderweg komen we langs het waterpark
Leuke coasters, veel airtime in mijn beleving, maar verder geen topper. We pakken Thunder Run ook maar gelijk mee. Vroeger bouwde ik wel eens van die houten achtbanen in Rollercoaster Tycoon waarvan ik dacht, dat kan nooit in het echt. Zoals een first drop en dan een enorme bocht. Maar Thunder Run heeft het allemaal. Bizarre baan en best wel tof om te doen.
En dan toch het moment daar. StormChaser opent als we aan komen lopen. We kunnen direct een ritje of vier maken voor de massa komt. We staan geduldig te wachten tot de rit die komen gaat. Wat een insane machine is dit.
En dames, hoe vonden we StormChaser?
Goedgekeurd!
De rest van de dag doen we nog allerlei attracties en halverwege besluiten we ons om te kleden en te gaan zwemmen. Het waterpark van Kentucky is best wel tof, aantal gave slides en een lekker golfbad wel.
Enige smet van de dag blijft een gesloten Lighting Run
Als we het zwemmen en zonnebaden weer hebben gehad kleden we ons weer om, want StormChaser vraagt gewoon om vaker bereden te worden. Dus wandelen we weer die kant op!
Onderweg naar een volgend ritje doen we even een dansje, want we hebben er gewoon zin in!
En dan is het mooi geweest, we gaan het park weer verlaten, maar niet voor de Squirrel approval foto hebben gemaakt!
Mooie dag, mooi park, fijn gezelschap. Om door een ringetje te halen deze dag! Tot een volgend report!