Het pretparkseizoen 2019 staat weer voor de deur en al sinds jaar en dag heb ik een abonnement op de Efteling. Ik zag alleen dat er een aantal wijzigingen zijn in de kortingen of entree's op andere parkeren t.o.v. vorig jaar.
Nu heb ik de lijst van kortingen van vorig jaar niet helemaal meer voor ogen maar op deze pagina vind je de voordelen in 2019.
Een aantal opmerkelijke veranderingen:
- Pairi Daiza geeft dit jaar €4,- korting. Dit was de afgelopen jaren 50% korting;
- Park Asterix (was 50%?) ontbreekt in zijn geheel?!;
- Blackpool Pleasure Beach is toegevoegd. 1 dag per jaar toegang met gratis Unlimited Wristband;
Movie Park Germany (was gratis?) is nu 50% korting;
- Bellewaerde geeft €3,- korting en Walibi Belgium geeft €4,-. Deze is niet heel spannend maar wel nieuw, toch?
Gelukkig bestaan de gratis toegang tot Phantasialand en Europa-Park nog.
Maar vooral de wijziging in Pairi Daiza vind ik heel jammer. Die Belgische dierentuin is écht de moeite waard en hier ben ik in de afgelopen 2 jaar dus ook met een leuke korting naar binnen kunnen komen met mijn Efteling abonnement.
Heb jij ook een Efteling abonnement en welke voordelen in andere parken ga je dit jaar profiteren of welke wijzigingen vind je spijtig?
Kloppen er in bovenstaande lijst dingen t.o.v. niet? Laat het me ook even weten 🙂