Michael
naja, ergens, als ik me niet vergis, had de hele SixFlags group toen in die jaren een beetje veel hooi op hun vork genomen. Een enorme machtsstrijd in Noord Amerika met de Cedar Fair group waarbij ze ook een redelijk aantal dubieuze aankopen hebben gedaan. De plannen in de Arabische Emiraten en dan nog “even” Europa proberen in te palmen. Hoe goed Europa het ook had gedaan, de thuismarkt had altijd koning gebleven.
En in die thuismarkt liep het van 2002-2008 niet enorm lekker.
De investeringen leverde niet genoeg op en er waren flinke dalingen in bezoekersaantallen overal. Ik heb nog steeds het idee dat de Europese parken “geofferd” zijn voor de Noord Amerikaanse plannen en de parken. En ja, er waren parken die een duidelijke kentering in bezoekersaantallen lieten zien maar ik verwacht niet dat het zo slecht draaide dat SixFlags ze voor een dump prijs moest verkopen. Daar zat meer achter.
En bepaalde parken uit de groep, waaronder Walibi Holland zijn het na het vertrek van SixFlags alleen maar beroerder gaan doen, dat maakt het gemis van de Amerikanen alleen maar groter. Ik denk namelijk dat onder SixFlags er iets meer achtbanen zouden zijn maar vooral ook meer flatrides.
We zullen het nooit weten . . .