Zoals sommige misschien weten heb ik een redelijk grote achtbaan onderdelen verzameling. En 1 ding stond al heel lang op het wensenlijstje, een eigen achtbaan karretje. Nu zijn ze meestal onpraktisch, super zwaar en groot. De Robin Hood trein welke vorig jaar geveild is weeg bijvoorbeeld 2000 kilo. Niet te doen, laat staan om ergens te laten. Daarnaast komen ze natuurlijk heel zelden te koop voor een redelijke prijs voor particulieren. 😆
Totdat ik opeens een Marktplaats advertentie van Sem doorgestuurd kreeg. Een Pinfari Galaxy achtbaan karretje stond te koop. Hetgene wat deze anders maakte dan andere; Een Pinfari karretje is vrij compact. 1m bij 2 meter. En het ging alleen om de bovenkant. Er zat geen onderstel bij, hetgeen wat een achtbaankar zo zwaar maakt. Dat bood mogelijkheden!
Afgelopen maandag ben ik wezen kijken bij de Pinfari achtbaantrein.
Aankomende tijd ga ik hem dus opknappen! Hij staat hier nu in de opslag loods, en vandaag heb ik de eerste beugel eraf gekregen. (Flink vastgeroest) Verder moeten er kleine delen polyester gerepareerd worden, het beugelsysteem gaat gereviseerd worden, de stoelen opnieuw stofferen. Uiteindelijk nog wat afwerk randjes, en bestickering zodat hij er weer goed gaat uitziet! Hij staat nu op een pallet, dat gaat vervangen worden door een bescheiden onderstel (licht kwa gewicht) met robuuste zwenkwielen. Zodat hij makkelijk verplaatst kan worden!
Het project gaat zeker vele maanden duren. Maar volgensmij valt er echt wat moois van te maken!