Niek Daarnaast kom je met een 55" televisie boven de magische 1,20 breed, en laten nou net veel huishoudens televisiekastjes van minder dan 1,20 hebben (true story).
Klopt met onze 65" liepen we hier ook tegenaan, maar dan komt weer die magische uitvinding van online bestellen bij de Ikea om de hoek kijken.
En we hebben nu de kast Kallak (of hoe dat ding ook mag heten met die 4 vakken) onder de tv staan, daarnaast nog een paar andere kasten uit diezelfde serie, en volgens onze smaak is dat een prima tv-wandje geworden, met voldoende opbergruimte voor blu-rays,games en andere apparatuur.
Waarom zo'n groot scherm, tja als filmliefhebber wil ik het liefst alles zo groot mogelijk hebben, maar ik wil geen projectie vanwege lichtinval en gebruiksgemak.
En voor gamen is het ook wel prettig, wij zitten ongeveer 4 tot 5 meter afstand van de tv, en dan is met teksten het soms lastiger lezen, en we hadden voorheen een 40" toestel, dus de keus was vrij snel gemaakt zeg maar om naar 65" te gaan.
En dat is een verademing kan ik wel zeggen.
in 4K zitten we nu dus lekker te kijken naar de bekende streamingdiensten, ook tv uitzendingen zelf worden door het kastje van KPN ge-upscaled naar 4K, het is dan nog steeds geen 4K maar je merkt wel een verschil in positieve zin.
Ook de tv is lekker smart, de volgende stap is het vervangen van de dolby 5.1 set naar iets van deze tijd, en dit zal wel een soundbar worden met wireless surroundspeakers, daar zijn we nog niet uit, maar om toch on topic af te sluiten, wij vermaken ons waanzinnig in deze Corona tijden π