Voordat we naar Hansa-Park gingen, was het op vrijdag al tijd voor Heide Park. De wekker ging erg vroeg: om 5 uur rolde ik fris en fruitig mijn bed uit. Om kwart voor zeven stapte ik in Arnhem bij @Zingo in de auto, om er rond elf uur weer uit te rollen in Soltau. Het zonnetje scheen, ik had er zin in! Ik was tien jaar geleden vaak in het park geweest, had zelfs een abonnement, maar daarna was het er niet meer van gekomen. Er stonden maar liefst vier nieuwe achtbanen op me te wachten. Ik was benieuwd hoe het park er nu uit zou zien!
Nieuwe skyline! Jammer van de monorail in beeld.
We begonnen de dag met Krake. Via de Single Rider zaten we er na twee ritjes wachten al in. Ideaal! De baan is enorm fotogeniek en is echt wel leuk voor een Divecoaster, maar dat is niet mijn lievelingsachtbaantype. De baan is voor mij te kort... en ik vind een plekje op de achterste rij wel prima. 😊
Woei!
De 'mond' viel in het echt een beetje tegen. Je zag best goed dat deze heel gek 'los' tegen de boot aangeplakt zit. Maar leuke poging van Heide Park!
Mooi weer, mooie achtbaan, mooi plaatje.
Woei!
Dit telt toch ook als waterattractie?
Daarna op naar Flug der Dämonen. Ik wist hier helemaal niets over en ben eigenlijk nog steeds overdonderd. Wat een topbaan! Wauw wauw wauw! De wachtrij is al tof, het B&M-gezoef is prachtig, en de rit... super! Deze denderde in één keer mijn persoonlijk top 10 in. En dan te bedenken dat ik nauwelijks had meegekregen dat Heide Park na Krake nog een B&M had gebouwd. 😉 Ik had echt iets gemist!
Bij Colossos kwamen we de rest van de groep tegen. Na een bordje gyros-met-wesp konden we gezellig samen het park door.
Organisator @Eftelflags is er klaar voor en heeft Gerben ingehuurd als bodyguard.
De heren hebben er zin in! Heide Park is top!
Nog een nieuwe aanwinst van het park. Net zo leuk als dat hij lijkt.
Een rondje park leverde daarna veel oude bekenden op. Big Loop was nog net zo raar ontworpen als vroeger. Limit was heel veel pijnlijker geworden en de Bobbahn gelukkig nog even leuk!
Hoi Danny, pas op....
...er komt een treintje aan!
Danny leende nog even een kind voor een gezellige familiefoto.
Sfeervol stukje park.
Ook leuk.
Mooi uitzicht zo, met zoveel achtbanen in één plaatje.
Colossos was minder goed dan tien jaar geleden, maar ik had het veel erger verwacht. In het midden van het bakje (niet op de wielen) vond ik het gerammel reuze meevallen. Het blijft een superbaan!
Woei!
De drukte in het park was perfect. Gezellige bedrijvigheid op de paden, en wachtrijen van zo'n 20 minuten.
Al met al hebben we een super dag gehad. Ik had eigenlijk nauwelijks tijd om foto's te maken. Het was veel te gezellig! Het park lag er prima bij, er is duidelijk veel veranderd in tien jaar tijd. De groen/witte Huss-hoek is veranderd in een prachtig gethematiseerd Maya-land. De nieuwe coasters zijn echte aanwinsten, vooral de B&M's. Er is ook nagedacht over single rider lines, een goed bagagesysteem etc., waardoor er een enorme capaciteit is. Wat ook echt opviel was het super vriendelijke personeel. Ik heb echt tientallen keren 'viel spass!' gehoord. Ik hoop dat het niet weer tien jaar duurt voordat ik terug kom in Heide Park!