Woeiiii wat was het leuk! Mijn allereerste keer in Hansa-park. Ik had vooraf geen idee wat ik moest verwachten. Ik had iets gehoord over een nieuwe achtbaan, met een lastige naam, iets van Karma... ofzo... En daar was iets mee, iets bijzonders, iets met de lifthill? Of was het nou geen achtbaan maar een vrije valtoren? Ik zou het wel zien. Verder wist ik dat het park aan zee lag. En dat ze er meer achtbanen hadden, vier of vijf in totaal. Toch? Ik verwachtte een soort Hellendoorn.
Als je niet van spoilers houdt, dan moet je maar door deze post heenscrollen en alleen de plaatjes bekijken... de tekst bevat namelijk heel veel informatie die ik vooraf niet wist
We zijn er bijna! Het is grijs, het is grauw, het regent, en dit is de weersvoorspelling voor de rest van de dag. In Nederland is code geel afgekondigd. De weersvoorspellingen voor Hansa-Park zijn iets beter, maar komen neer op regen, regen, zware bewolking en nog wat meer regen.
Het park ligt nogal landelijk. Vlak bij de zee, tussen de korenvelden.
Maar als we bij het park aankomen is het droog. Hoera! En deze eerste indruk is verrassend goed. Leuke huisjes, mooie poort, en veel achtbanen op de achtergrond. Daar word ik blij van! En wakker.
Hier moeten we zijn!
@Eftelflags en een medewerkster van het park deelden goodiebags uit. Wat een leuke verrassing! Alhoewel er meer design zat in de meetingbadge dan in de muismat en de beker, was ik er toch hartstikke blij mee. Leuk!
Het is droog als we het park inlopen. In Nederland is inmiddels code oranje afgekondigd. Wij zien een looping met track er door heen. Tof, doe ik ook altijd in Rollercoaster Tycoon.
Dit is het uitzicht voor de komende tijd: der Schwur des Kärnan! Hoewel het park om negen uur open gaat, blijken de meeste attracties pas om tien uur te openen. Dus wachten we rustig tot deze achtbaan open gaat. Dit is dus die nieuwe achtbaan met moeilijke naam. Dat betonblok op de achtergrond wordt nog gethematiseerd.
Dat is maar goed ook, want dit is best lelijk.
Heee, wat zien we daar? Blauwe lucht! Terwijl in Nederland code rood wordt afgekondigd, begint bij ons code blauw.
Na heeeeeel lang wachten (tien uur open? Nee hoor, nog even wachten, nog tien minuten, nog een paar minuten, nog tien minuten.... om elf uur was het eindelijk zover) konden we de nieuwe achtbaan doen. De lange wachtrij was gethematiseerd als een net opgeleverd nieuwbouwhuis. Niet helemaal mijn smaak. Maar eenmaal in het station vond ik het wel super spannend! Ik had natuurlijk de track buiten wel gezien, maar verder wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten. Het was zoooo lang geleden dat ik voor het laatst in een achtbaantreintje was gestapt en het best spannend vond. Die enorme toren stond er natuurlijk niet voor niets. We gingen omhoog, en met een rotvaart naar beneden. Hobbel hobbel stuiter stuiter - woeiiiii- is deze achtbaan echt net nieuw? - lekker bochtje - huh wat is dit nu voor rare knik - woeiiii wat gaan we hard - beetje oncomfortabel eigenlijk - woeiiiiii. Terug in het gebouw nog een verrassend toetje. En tsja, toen wist ik het eigenlijk niet zo goed. Was dit nu echt het lange wachten waard? Nee. En speciaal effect? Val? Ik had niets gemerkt.
Daarna huppelden we vrolijk door de rest van het park. Ik vond Die Schlange von Midgard hartstikke leuk. Super gethematiseerd! Nessie en Raserder Roland waren achtbaangeschiedenis. Leuk om te doen, zeker met een rij van een half ritje.
Leuke toevoeging!
Mooi! Hier leek het bewolkt, maar dat was maar schijn. Je ziet nog mooi het blauw er tussendoor. Terwijl Nederland langzaam wegwaaide, trok ik maar een rokje aan. Best wel warm vandaag. Team blote benen!
Fluch von Novgorod vond ik een topbaan. Mooie wachtrij! Super tof binnenstuk! Het buitendeel was een stuk leuker dan bij Schwur des Kärnan. Wel een beetje kort, vond ik.... maar dat had ik verkeerd ingeschat. Binnen volgde gewoon nog een stuk achtbaan! Hoera! Wat een pret! En na de rit was het nog niet afgelopen, want zelfs de uitgang was een attractie op zich! Verwachtingen heeeel erg overtroffen. Deze achtbaan was gewoon drie in één!
Mooi weer, dus tijd voor waterattracties! In de Splash werd je doorweekt, dus daar heb ik nog toegekeken, maar een ritje in de boomstammetjes mocht niet ontbreken. We hadden ook al de rubberbootjesglijbaan gedaan en natuurlijk ook een rondebootjeswasserbahn Rio Dorado. Wat een topattractie! Wat een pret! Zelfs de lifthill is al leuk!
Na ook nog een het-is-voor-de-bingo ritje in de El Paso Express (maar die staat helemaal niet in de Coasterbingo! Voor niets dus ), de Wilde Muis en een ritje in de uitkijktoren besloot ik dat Hansa-Park gewoon echt heel leuk is.
Tijd voor een ijsje, op het terras, met de zee op de achtergrond. Had ik al gezegd dat het mooi weer was? En warm? En een topdag?
Rond vier uur begon de lucht een beetje te betrekken. We vonden het tijd voor de Varieté-show. Voor zo'n parkje een hele leuke show! Mijn verwachtingen werden weer overtroffen. Het begin was wel matig en het einde ronduit een anti-climax, maar de acts ertussenin waren leuk.
Toen we na een half uur weer buiten kwamen, zagen we eindelijk ook wat regen. Maar na tien minuten was het droog en konden we gewoon weer verder. Het zonnetje kwam er weer door.
Na nog wat ritjes in Fluch von Novgorod vonden we nóg een waterattractie. Die konden we natuurlijk niet overslaan! Een rustige vaart langs konijnen in een zweefmolen. Met bloempjes. En Bob!
Tijd voor Karnan. De hele dag stond daar de enige noemenswaardige rij van de dag. Niet zo gek, want Baron 1898 is een capaciteitsmonster in vergelijking met deze achtbaan. We zouden er nog ERT op hebben, maar we besloten om toch alvast weer een keer in de rij te gaan staan. Nu deed het vrijevaleffect op de lifthill het wel. Ik vond dat doooooodeng, echt niet leuk zo eng, totdat ik me realiseerde dat het eigenlijk hetzelfde is als een Boomerang en dat is niet eng. Nou, toen was het opeens alleen nog maar leuk! De hele attractie wordt er een stuk leuker van.
Tijd dus voor nog een ritje. Maar zoals je ziet werd de lucht opeens wel heel donker. Is dit dan eindelijk DE storm? Ja dus! Of nou ja, een kleintje. Het waaide, regende en hagelde heel hard, maar na een goede twintig minuten was het voorbij. De rij werd nog weggewerkt, maar de ERT ging niet meer door.
Tijd dus om terug te keren naar Nederland. Maar niet voordat we nog een paar plaatjes konden schieten van Hansa-Park, natuurlijk weer met een mooie blauwe lucht.
Niemand meer te zien, het blijft bijzonder om in zo'n leeg park te lopen.
Mooie entree!
Doei achtbanen!
Dag Hansa-Park!
Dahaaag!
Hansa-Park heeft mijn verwachtingen ver overtroffen. Dank aan het park voor de gastvrijheid en de goodiebag, dank aan alle mensen die er niet waren voor de korte wachtrijen, dank aan het zonnetje voor het mooie weer, en vooral veel dank aan alle aanwezigen die dit zo ontzettend leuk en gezellig maakten! Ik heb genoten! 🙂