Gezien het feit dat er op dit moment weinig pretpark bezoekjes mogelijk zijn en het forum Themepark.nl er mee stopt, kwam ik er achter dat ik sinds mijn aanmelding daar in 2017 ook Tripreports gepost hebt, in totaal ongeveer 27 stuks. Deze tripreports hebben hier dus nog nooit het daglicht gezien en leek het mij wel een leuk idee om deze nogmaals te posten.
Met mijn 1e tripreport ooit van Julianatoren welke we bezocht hebben op 22-04-2018, zou ik zeggen welkom bij Throwback Tripreport.
Aangezien mijn vader oorspronkelijk uit Apeldoorn kwam en ik destijds natuurlijk ook met zijn roots moest kennismaken was een bezoekje aan Julianatoren (minimaal 26 jaar geleden) verplichte kost.
Ik kan me er tegenwoordig weinig van herinneren, alleen dat mijn vader helemaal niet blij was met de Juliana sticker welke je vroeger op je auto geplakt kreeg.
Tegenwoordig mede dankzij de mascottes van Julianatoren (Jul & Julia) welke op dit moment bij mijn dochter ontzettend populair zijn (bedankt Videoland) moest en zou dit park bezocht worden om haar idolen te kunnen ontmoeten.
Uiteraard geen probleem want dan heeft papa weer 2 credits te pakken.
Kaarten via Ticketveilig gekocht en naar anderhalf uur rijden vanuit onze woonplaats Helmond bereikten we het park.
Welkom bij Julianatoren, met de toren als Rijksmonument.
Hoewel het park in een mooie omgeving ligt, vind ik de ingang een beetje troosteloos erbij liggen. vooral met die tent aan de linkerzijde. Weet niet of dit altijd zo is.
Showtje voordat het park opengaat.
Eindelijk ziet ze dan hoor idolen in het echt, wat voor de kinderen natuurlijk leuk is. Ook leuk dat Meneer Kaasgaaf en mevrouw Suikerspin het park openen en de blik van mijn dochter zie. "ze zijn het echt!" Erg leuk om de zien.
Als eerste doen we meteen bij de ingang de Dino Tour. Mijn dochter vindt het allemaal nog een beetje eng. Maar mijn neefje vind het fantastisch!
Geinig of eng?
Gelukkig is het einde van de tunnel ook weer in zicht.
Toch nog wel een beetje eng op die leeftijd.
Leuke attractis voor de kids.
Volgende stop de Jul's Helikopterbaan. Geen haar op mijn hoofd dat ik me in zo'n ding ga proppen. Deze ronde is voor mama.
Lekker hutje mutje zitten.
Wij gaan wel in de eerste credit van de dag: Jul's Vlinder. Nog nooit in zo'n ding gezeten en snap eigenlijk niet goed waarom dit een credit is.
Stomme apparaten.
Natuurlijk pakken we de tweede credit Jul’s RollerSkates ook even mee. Helaas krijg ik mijn dochter nog niet in deze achtbaan, dan maar een coasterselfie met mijn neefje. En moet zeggen dat ik het een leuk baantje vind, zeker de Helix bij de fontein waarbij je een beetje nat wordt is erg leuk vooral met het hete weer wat we de afgelopen dagen hebben gehad.
Hoppa de 1e coasterselfie.
De leuke juniorcoasters van Vekoma.
Verder hebben we natuurlijk de overige attracties, en daar hebben ze er hhier heel veel van, gehad en vielen erg goed in de smaak bij de kinderen.
Veel attracties zijn best leuk gethematiseerd.
Op safari in de bossen van Apeldoorn.
Prima voor de dochter.
Bij gebrek aan ruimte, bouwen we boven op het dak.
Kijk daar, de uitgang.
Nog voldoende ruimte voor wat uitbreidingen. Wat ik trouwens niet snap is dat er bewoners klachten hebben over de voorgenomen uitbreiding. Ik heb zover ik het heb kunnen zien geen andere woonhuizen gezien. Alleen het huis cq. kantoorpand is het enige in de omgeving van Julianatoren. -Correct me if i'm wrong.
De plek voor de nieuwe achtbaan.
Voordat we naar huis gaan nog even op de foto met Jul en dan zit de dag er alweer op.
Geen lange wachtrijen hier.
Wat vind ik van Julianatoren.
Ik moet zeggen dat ik een erg leuke dag heb gehad. Het is niet het mooiste of grootste park, maar op de een of andere manier heeft het wel een bepaalde charme. Het personeel wat op die dag vooral ouderen waren was erg vriendelijk, geduldig en behulpzaam wat naar mijn mening een pluspunt is voor dit park.
Eten en drinken in het park vond ik aan de prijzige kant. Maar ik weiger om mijn eigen eten mee te nemen. Dit is trouwens wel gewoon toegestaan en er zijn genoeg mogelijkheden om bijvoorbeeld te gaan picknicken.
Nogmaals erg leuk park voor vooral de wat jongere kinderen en wij hebben er ons een hele dag goed kunnen vermaken.
Bedankt voor het lezen en de volgende editie van Throwback Tripreport brengt ons naar Tripsdrill