ik zou voor 1 of 3 gaan.. ben niet meer zo van de boomerang type coasters.
Nieuw themagebied met hangende achtbaan voor Slagharen?
Voor mij is nummer 1 en 3. Vooral 3de heeft tunnels en dat maakt spannender.
Interessante ontwikkelingen in Slagharen. De Slagharenverzamelaar op Facebook meld dat op een groot gedeelte van het braakliggende terrein achter het reuzenrad inmiddels grondwerkzaamheden zijn uitgevoerd. Het lijkt erop dat de grond bouwrijp gemaakt is aangezien alle beplanting in dit gebied is verwijderd en de grond geëgaliseerd is. Zou dit project dan toch verder gevorderd zijn dan we dachten of gaat hier iets anders gebeuren? Mij lijkt in ieder geval niet dat ze dit zouden doen als ze verder niks van plan zijn. Er is nog geen nog geen vergunningsaanvraag bij de gemeente ingediend afgezien van de aanvraag voor het kappen van de bomen die in dit gebied stonden.
Aangezien de Facebook plugin nog steeds niet voor iedereen goed functioneert deel ik enkele afbeeldingen direct hier, de rest kun je zien in de Facebook posts van De Slagharenverzamelaar:
Marvin Het lijkt erop dat de grond bouwrijp gemaakt is aangezien alle beplanting in dit gebied is verwijderd en de grond geëgaliseerd is
Grond bouwrijp maken, mag volgens mij gewoon zonder vergunning. En mogelijk dat er ook nog eerst wat bodemonderzoek uitgevoerd moet worden.
Goed, de vergunning moet nog wel aangevraagd worden. Maar als dat eenmaal gedaan is, en deze is goedgekeurd, dan kan er ook direct met de echte werkzaamheden begonnen worden.
Ik kan me in die hoek ook goed voorstellen dat er eindelijk fatsoenlijke werkplekken voor t personeel (eventueel in combinatie met een restaurant en/of darkride) komt. T grootste deel van het "kantoor" bestaat al jaren uit geschakelde containers. Qua footprint lijkt t me te klein voor een van de voorgestelde achtbanen
Op een andere foto vanuit het reuzenrad was te zien dat dit ongeveer komt tot ter hoogte van de inrit tot de parking. Dat zou betekenen dat dit 40% is van het totale gebied daar achter. Prima voor inderdaad voor een darkride in combi met inderdaad bijv. nieuwe kantoor ruimtes maar te klein voor de achtbaan, ik verwacht die op de andere helft
Volgens Looopings is dit vrij gemaakte terrein NOG NIET bedoeld voor die nieuwe achtbaan.
"We gaan het braakliggende terrein gebruiken voor een evenement in het najaar", aldus directeur Dave Storm.
Meer info over dat evenement zal het park later nog bekend maken.
Het een hoeft het ander niet uit te gaan sluiten. Zo een terrein braak leggen voor allee. een evenement is nogal rigoreus.
Michael Het een hoeft het ander niet uit te gaan sluiten. Zo een terrein braak leggen voor allee. een evenement is nogal rigoreus.
Mwah.. EPCOT had bijvoorbeeld de plannen om precies dit te ontwikkelen. Nu snap ik wel dat dit van een heel ander kaliber is, maar het kan wel. Een soort permanent festival terreintje, met wat klein horeca, zou daar niet misstaan hoor. (Lees: Efteling Wonderland maar dan in een permanentere situatie)
SylvainDr (Lees: Efteling Wonderland maar dan in een permanentere situatie)
Of Efteling Wonderland en dan elk jaar of elke zoveel jaar iets nieuws ja. Zou goed kunnen
Attractiepark Slagharen heeft recentelijk een aanvraag gedaan om hun bestaande milieu vergunning uit te laten breiden. Hierin wordt bevestigd dat men momenteel werkt aan "Banditoland" dat volgens de bijgevoegde documenten van deze aanvraag fase 3 (2022-2023) is van het meerjarenplan. Deze datering doet (mij) vermoeden dat dit jaar zal worden begonnen met de bouw om deze in 2023 gereed te hebben. Het zou ook kunnen gaan om ontwikkelingstijd met een geplande opening voor 2024. Het gaat hier om het gebied achter het reuzenrad waar voorheen de Buffalo huisjes stonden.
De bedoeling is dat in het "Banditoland" minimaal 2 nieuwe attracties en een speelgebied moeten gaan verschijnen. In de aanvraag is vermeld dat de tekeningen indicatief zijn en nog geen definitieve invulling van het gebied bevatten. Hierin staat echter wel heel duidelijk een achtbaan ingetekend met ook de vermelding dat dit fase 1 van dit gebied zou moeten gaan worden. De ingetekende lay-out van de achtbaan komt niet overeen met een van de recent, in de enquête, gepresenteerde lay-outs. Het deel van het terrein dat nu al leeggeruimd is staat aangegeven als fase 2 en heeft nog geen invulling gekregen op deze tekening. Attractiepark Slagharen heeft ook de dichtstbijzijnde woning (Zwarte Dijk 52), die tegenover dit nieuwe uitbreidingsgebied ligt, gekocht om eventuele problemen met geluidsoverlast uit te sluiten.
Daarnaast is het de bedoeling om tijdens deze fase 3 op de locatie van de huidige camping nog eens 60 vakantie woningen te realiseren. Hoe de precieze verdeling precies zal gaan zijn is op dit moment nog onbekend. Maar het zal hoogstwaarschijnlijk deels gaan om chaletbouw zoals Raccoon Village en deels stenen accommodaties. Deze 60 accommodaties zullen geschikt zijn voor 8 tot 12 personen.
Huidige situatie camping
planning nieuwe accomodaties
Tot slot nog 2 kleine punten die leuk zijn om te vermelden:
- In de huidige en nu aangevraagde revisie van de milieuvergunning mag Attractiepark Slagharen 1,6 miljoen bezoekers per jaar ontvangen. Hierbij houdt men de verdeling aan dat 1 miljoen hiervan theoretisch dagbezoekers zouden zijn en de overige 600.000 verblijfsrecreanten die dus elke dag dat ze aanwezig zijn geteld worden.
- Ook is het zo dat het park in de huidige vergunning alle dagen geopend mag zijn en attracties mag draaien van 07:00 tot 23:00, men wil dit uitbreiden naar alle dagen van het jaar 24x7. Ik verwacht niet dat ze daar dan ook direct iets mee zouden doen, maar het hebben van die mogelijkheid is natuurlijk al een tof gegeven.
Marvin De ingetekende lay-out van de achtbaan komt niet overeen met een van de recent, in de enquête, gepresenteerde lay-outs.
De lay-out is zover ik kan zien een gespiegelde versie van de Intamin baan in Djurs minus het eerste pre-lift deel. Dat zou ik erg jammer vinden, ik had Vekoma de opdracht meer gegund. Maar met een beetje geluk is dit niet de definitieve baan.
- Bijgewerkt
Toffe plannen! Een grote playground erbij kan Slagharen goed gebruiken, daar hebben ze nog niet zoveel van naast die flinke zandbak. Mooie achtbaan erbij die toch een flink stuk meer ruimte inneemt dan Gold Rush. En twee flatrides, daar heeft Slagharen er wel al aardig wat van, wat zouden ze nog kunnen toevoegen?
Zingo Zo die had ik niet herkend. Dat biedt wel een interessant perspectief als het opeens een Intamin wordt, maar mee eens dat ik eerder Vekoma het had gegund mits ze een wat intensere layout leveren a la Orkanen.
Wow dat wordt een strijd in 2024, Dance macabere, nieuwe raptor, nieuwe achtbaan Slagharen .... Waar blijft Toverland in dit spel.
- Bijgewerkt
ben benieuwd naar deze plannen maar dus geen plek voor caravans meer of gaat dat ergens anders heen?
edit: ben benieuwd of op het fase 2 gebied een darkride komt, die interesse heeft het park wel.
SylvainDr Mwah.. EPCOT had bijvoorbeeld de plannen om precies dit te ontwikkelen. Nu snap ik wel dat dit van een heel ander kaliber is, maar het kan wel.
Naast kaliber vergeet je wellicht nog het belangrijkste: Beschikking over ruimte. Disney World heeft daar meer dan genoeg van. Slagharen daarentegen zit behoorlijk beperkt. Dan is het zonde om zo'n terrein aan te leggen voor uitsluitend evenementen. Het zou in het geval van Slagharen handiger zijn om het inkomgebied dusdanig aan te leggen dat het dubbel gebruikt kan worden. Of een ander centraal plein.
===================
De naam van het themagebied klinkt wat kinderachtig, maar daarbuiten spreekt het me wel aan. Het lijkt te passen in de bestaande themagebieden van het park. Ik heb de baan in Djurs nog niet gedaan, maar ik hoor er goede dingen over. Dus als het dit wordt lijkt me dat wel tof.
- Bijgewerkt
Dream_wizard Toverland schijnt in 2023 al met iets op de proppen te komen als we de geruchten mogen geloven.
Marvin Het deel van het terrein dat nu al leeggeruimd is staat aangegeven als fase 2 en heeft nog geen invulling gekregen op deze tekening.
Nee, dat gedeelte willen ze in ieder geval dit najaar gaan gebruiken voor een evenement. Mogelijk word dat dan dus een terugkerend evenement, voor de komende jaren.
https://forum.pretpark.club/d/805-nieuw-themagebied-met-hangende-achtbaan-voor-slagharen/120
- Bijgewerkt
Zingo Maar met een beetje geluk is dit niet de definitieve baan.
Volgens Looopings is het enkel als weergave, en is niks definitief.
Zingo Dat zou ik erg jammer vinden, ik had Vekoma de opdracht meer gegund.
Mweh, vond die layout vrij saai, dan liever die Gerstlauer
Dream_wizard Waar blijft Toverland in dit spel.
Kijkend naar hun vele schulden, niet hier (grap)