Nou daar kwam het nieuws, pretparken DICHT, concerten die niet doorgingen en je mag nog geen eens de natuur in! Of je wordt afgeblaft door politie met drones.
Dan moet je toch iets? lekker creatief wezen en dat geld staat toch alleen maar wortels te schieten op mijn bankrekening dus nadat ik bij mijn partner flink heb lopen zeuren mocht ik dan flink mijn geld besteden aan een leuk bouwproject.
De Lego-achtbaan en wat een gave baan! 4 dagen plezier aan beleefd, kolom na kolom, rails leggen en dan de ticketboot en limonade kraam opbouwen, heerlijk! Hij loopt super soepel en je moest soms echt nadenken over hoe hij in elkaar moest!
Hij is ook erg waarheidsgetrouw, er zit geleiding onder de rails (upstopswheels) en zelfs de karretjes hebben een chaindock, het geratel wat de achtbaan maakt als je hem omhoog draait is ook super, hieronder zien jullie een paar bouwfoto's van dit enorme gevaarte:
Hier zie je dus plaat 1, wat je als eerste doet is dus allemaal kolommen bouwen en natuurlijk op de grondplaat zetten, deel 1 bouwen lijkt saai maar omdat je steeds andere dingen bouwt wisselt het saaie af met wat leuke elementen zoals het suiker spin kraampje hieronder:
De details zitten hem echt in de poppetjes, de bomen en de kraampjes zoals jullie hier zien:
Hier kan je ook de letters zien die je echt opbouwt, stukje voor stukje, hier heb ik wel al de platen tegen elkaar gezet voor een overzicht.
Dit is een dwarsdoorsnede van het eerste gedeelte, je kan goed zien hoe de supports zijn opgebouwd, eigenlijk vond ik dit het leukste, je bouwt met je kennis van achtbanen een best waarheidsgetrouw baantje
Beetje jammer is dat als de baan boven is hij geduwd wordt door wat banden, dit is een beetje wiebelig en ik had graag gezien dat die daar al naar beneden was gegaan
Hier kan je mooi zien hoe de grondplaat wordt opgebouwd, dit is de tweede sectie van de baan
En de motor wat best lastig was om te bouwen, ik ben een beginneling met dit soort projecten dus een vergissing zat soms in het kleinste hoekje
Hier kan je goed zien hoe het station in het geheel is
Het begin van de lifhtill en het einde
En dan natuurlijk een filmpje om hem af te maken.
Het was echt een super leuk project en nu jeuken mijn handen om natuurlijk meer te bouwen 😃