Simon Ik snap wat je zegt, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Er zit in mijn ogen een duidelijk verschil tussen de keuze om en heuvel eerst uit te vlakken en dan te banken of de heuvel minder stijl te maken en halverwege al te banken. Juist dat soort aspecten zijn wat een Gravity Group onderscheid van een Great Coasters achtbaan. De huidige gekozen oplossing is er een, maar ze hadden net zo goed kunnen kiezen om het oude trace te volgen maar dan op een modernere manier.
Ik tel de Python zelf trouwens niet als nieuwe credit, maar hij zit wel sterk in een grijs gebied vind ik, de pacing en subtiliteiten zijn compleet anders door de hele baan heen. Ik kan me goed vinden in het niet als nieuwe credit tellen. Wel vindt ik dat de Python aanzienlijk anders is kwa rit dan de oude en dat is niet alleen omdat hij soepler is, maar ook omdat bepaalde subtiliteiten gewoon anders zijn.
En je snapt zelf ook wel dat een klein stukje baan van andere rails voorzien is iets anders is dan wezelijk de eigenlijk van een element veranderen ;-)