Amber Greeks Play Land first opened in 1970 to serve as a whimsical place for handicapped children to enjoy. was built primarily using repurposed materials by "The Greek," an orphan turned landscaper to the stars. He made a promise, he kept it, and this play land is open for the public to enjoy, absolutely free of charge. the Greek has sadly passed away and no one wants to maintain the theme park anymore so it's shut down for good.. so it closed after his death . *Translate.. * Greeks Play Land werd voor het eerst geopend in 1970 om te dienen als een speelse plek voor gehandicapte kinderen. werd voornamelijk gebouwd met behulp van hergebruikte materialen door 'The Greek', een wees die tuinarchitect werd naar de sterren. Hij deed een belofte, hij hield zich eraan, en dit speelland is geheel gratis toegankelijk voor het publiek. de Griek is helaas overleden en niemand wil het themapark meer onderhouden, dus het is voorgoed gesloten.. dus het ging dicht na zijn dood.
Zero Wat een leuk topic! Ik ben een aantal jaar geleden in Vietnam in een verlaten waterpark geweest in de buurt van Hue (Ho Thuy Tien heette het). Officieel mocht je natuurlijk niet naar binnen, maar ik had gehoord dat je de bewaker kon omkopen voor 20.000 dong, wat ongeveer 80 cent is. Vreemd genoeg zei de bewaker tegen ons dat we niet naar binnen mochten en dat hij niet om te kopen was, maar liet hij ons daarna gratis naar binnen? Was heel leuk om daar eens rond te lopen (er was verder niemand) en het leverde natuurlijk toffe foto's op. Ik was wel blij dat ik niet helemaal alleen was, het was toch een beetje creepy, zo'n vervallen park midden in het bos. Het park is volgens mij nooit helemaal afgebouwd en maar heel kort open geweest begin jaren 2000. In het midden staat een gebouw met een enorme draak en er stond ergens ook een standbeeld van een auto. Overal was graffiti en gebroken glas, en ik meen ook dat er een hoop lege drankflessen lagen. Er was ook een leeg zwembad met een paar glijbanen die inmiddels overwoekerd waren door planten. Omdat er geen water in stond kon je door de glijbanen lopen 😃 Ik zie dat er nu plannen zijn om het park te renoveren en komend jaar weer open te stellen voor publiek, ben benieuwd of daar inderdaad nog iets van komt, volgens mij heb ik dat eerder ook gelezen. Het leek toen allemaal in slechte staat te zijn in ieder geval. Hieronder wat foto's die ik toen gemaakt heb:
Amber Mooie dronebeelden van een verlaten park dat in 2006 gesloten is. Er staat nog veel van dit park overeind vooral de houten achtbaan uit het jaar 1933. Erg zonde van zo'n oud pareltje.
Jules Amber Klein leed: toen ik voor 't eerst in Amerika was, in 2005, ben ik langs dit park gereden op weg naar Hersheypark. Ik wist niet dat 't bestond en open was die dag. Toen ik een paar jaar later eindelijk terug was in de VS en later zelfs enigszins dichtbij woonde was 't park al dicht en de achtbaan inmiddels onherstelbaar beschadigd.
Amber Weer een groot pretpark in Zuid Korea die totaal verlaten is er staan achtbanen hoop andere flatrides darkrides en zelfs waterglijbanen en een dierentuin met nog een levende tijger (*die nog wel gevoerd wordt)
Amber Weer een parkje gevonden in Zuid Korea. Naam? Onbekend. Status? verlaten en grotendeels vervallen. Informatie over dit park? Onbekend. Kijken waard? Ja natuurlijk!.
Amber Een ontzettend groot verlaten pretpark in China vol met achtbanen en heel veel andere attracties. Echt zonde dit dat zoiets kapot gaat.
MrRC Amber Dit is Bob, hij komt uit Limburg. Toffe gast. Hele toffe filmpjes maakt hij. Fantawild Sci-Fi Theme Park https://rcdb.com/6255.htm
Amber Weer een toffe video van deze Urban Exploring. van een heel tof en uiteraard verlaten pretpark.
Zero Vandaag in The Guardian een artikel met 8 verlaten pretparken: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2023/nov/14/shock-of-the-old-eight-abandoned-and-appalling-theme-parks
The_Bullgod MrRC damn gemist, komt er nog ergens een herhaling op tv of is het nog ergens anders terug te zien?
The_Bullgod MrRC wel interessant om te weten wat de werkelijke reden was waarom het publiek weg bleef.
broodje123 The_Bullgod Is terug te zien op Discovery Plus: https://www.discoveryplus.com/nl/video/abandoned-engineering/season-6-episode-12