Progress Overigens wordt in die kamerdebatten óók gewone mensentaal gebruikt,
Ja, maar sommige mensen hebben een baan, en moeten gewoon 40 tot 50 uur werken per week, en tijdens het werk heb ik geen tijd of mogelijkheid om op de achtergrond nog een kamerdebat te volgen. Hier PPC in de gaten houden lukt soms nog wel, maar gebabbel op de achtergrond kan ik niet hebben tijdens het werken.
Verder ben ik het ook niet met je eens dat het een taak is van de media om de vaccinatie strategie te duiden. Als de informatie er duidelijk is zullen ze die (moeten) delen. Maar eerst zal de desbetreffende minister met zijn/haar departement ervoor moeten zorgen dat die informatie er ook is. Het zou gek zijn als de NOS het overzicht moet maken hoe we het land weer open gooien. En dat RTL iets anders uit dezelfde informatie haalt en dus met een ander plan komt. En SBS richt zich weer op andere punten en daar heb je plan 3. Dus een duidelijk vaccinatie schema en een globale tijdlijn (uiteraard met veel mitsen en maren omdat je niet weet hoe de leveringen gaan lopen) zal echt uit de rijksoverheid moeten komen.
Eens dat de media verwarring zaait en daar gerust mee mag stoppen, oneens dat dit iets is wat de media normaal zou moeten doen.
Nadeel is wel, we wijzen naar de media dat ze ermee moeten stoppen. Maar die media stoppen er pas mee als de kijker het zat is. En het lijkt erop dat die sleeze and dirt iets is dat nog steeds iedere avond bij iedere talkshow minimaal een miljoen kijkers trekt. Dus de stimulans is er bij de media ook niet om daarmee te stoppen. Daarin kunnen we ook heel boos schreeuwen naar de media, maar het is iets dat we zelf in stand houden met ons kijkgedrag.
Als we bij het starten van Op1 met zijn allen Netflix of Disney+ gaan kijken dan denk ik dat je binnen zeer korte termijn een verandering in onderwerpen ziet. Maar krijg iedereen maar eens mee om dat te doen.