Loekiloeki Mwah op de terrassen kan er vrij weinig misgaan. Je zit op afstand, in de buitenlucht en het personeel kan makkelijk de controle houden.
Op de terrassen inderdaad denk ik dat het meevalt, zeker als mensen niet stomdronken worden of dergelijke, maar ik zie nog wel een risico in de manier waarop mensen zich naar het terras verplaatsen of van het terras, zeker rond sluitingstijd. Toen de terrassen weer dicht moesten was dit ook niet omdat het uit de hand liep op of in de restaurants, maar uit onderzoek bleek dat de bewegingen van en naar de locatie het probleem vormden. En dat ga je nu wel weer krijgen, of dat nu richting het terras, de winkel of wat dan ook is. Mensen zullen zich meer onder elkaar begeven en daarin schuilt een risico.
Zeker met sommige mensen die (te) laconiek omgaan met hun besmetting 🙂
Verder moet ik nog maar zien wat er gaat gebeuren, de cijfers dalen nog niet echt heel erg, dus ik zie het nog wel gebeuren dat we maandag horen dat de versoepelingen toch een weekje (of twee) worden uitgesteld. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet heel veel vertrouwen in dat de versoepeling er ook daadwerkelijk gaat komen, of we moeten die kentering in de cijfers in de komende dagen wél gaan zien.
[EDIT] - Net is bekend geworden dat het RIVM verwacht dat vanaf begin mei de cijfers in de ziekenhuizen en IC's zouden moeten gaan dalen door de vaccinatiecampagne en enkele andere factoren. Dan nog heb ik er mijn twijfels over of het verstandig is om vóór deze mogelijke daling al te gaan versoepelen.