ppc-anoniem-2 Neemt niet weg dat er per avond 3 talkshows (De Vooravond / Op 1 / Beau) waarbij het voor 80% over corona gaat en waar deze experts (Gommers / Kuipers / Koopmans / . . . ) maar wat graag aan tafel zitten en van de kaasstengels zitten te snoepen.
Ik weet het niet hoor, maar er is iets dat momenteel ook 80% van onze levens beïnvloed, dus misschien is het niet zo raar dat de actualiteitenprogramma’s daar op inspelen? En Gommers zit er vooral rondom persconferenties om dingen weer te duiden en zijn opinie te geven. Ik weet dat het lastig is omdat die man ook lid is van oa het OMT, maar opinie is niet direct een feit of de waarheid. Het is zijn blik op de wereld. Ik twijfel er ook aan of het verstandig is dat iemand met een afwijkende tong praat die ook beleid voor de overheid adviseert.
ppc-anoniem-2 Intussen is Jaap van Dissel en de overige staff van het RIVM minder in de gratie
Ik denk dat die nog steeds heel veel gevraagd worden, maar simpelweg te druk zijn. RIVM lijkt een andere communicatie strategie te hebben gekozen sinds de coronacrisis een marathon werd ipv een sprint. Opzich logisch, maar deze mensen zijn nog steeds veelgevraagde sprekers. Daar komt overigens bij dat veel mensen die ongewenst in de schijnwerpers terecht zijn gekomen last hebben gekregen van intimidatie en bedreigingen. Als je hebt over perversiteit dan staat dit wel op een hoor ipv een camera van een actualiteitenprogramma.
Progress maar volgens die redenering zou je nu ook meer kunnen versoepelen en dat doen we óók niet
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat alles maar moet omdat het nooit veilig is. De gezondheidscrisis in de ziekenhuizen is een ander onderwerp dan de veiligheid van vaccinaties.
BasD Wat ga je dan met AZ doen?
Begin mei heeft iedereen een eerste prik gehad, dan begint de cyclus dat iedereen z’n tweede prik krijgt voor AstraZeneca. Dus de komende vier maanden kunnen we gewoon vooruit met AZ. En dan zitten we midden augustus en zouden we in Nederland “klaar” zijn. Dan kunnen we kijken of we met onze vaccins de minder bedeelde landen in de wereld gaan helpen met vaccineren.
Amber dat zijn er naar mijn weet 81.820 minder per week.
Heb je de lettertjes eronder gelezen? Het gemiddelde is berekend op de “echte” cijfers over de afgelopen zeven dagen. De prognoses is de verwachting voor de komende zeven dagen. Die cijfers hebben net zoveel verband met elkaar als auto ongelukken tijdens volle maan.