Goed nieuws uit de VS: het vaccinatietempo ligt nog steeds heel hoog en president Biden maakte daarom bekend dat in vrijwel alle staten op zijn laatst op 19 april vaccins beschikbaar zullen zijn voor iedereen ouder dan 30. In veel staten is dat al vroeger, waaronder in New York, waar vanaf morgen iedereen ouder dan 30 een afspraak kan maken. Volgende week mogen ook tieners (vanaf 16) en twintigers in New York inschrijven.
In mijn staat Colorado wordt nog hard gewerkt aan het vaccineren van iedereen ouder dan 50 en iedereen met specifieke prioriteitsberoepen of met bestaande gezondheidsklachten. Het vaccineren van mensen ouder dan 30 begint hier waarschijnlijk binnen nu en twee weken. Ik sta alvast ingeschreven, maar de afspraak laat dus nog even op zich wachten. Ik kan niet wachten, want mijn schoonouders hebben hun tweede prik al lang gehad (in Michigan) en mijn moeder krijgt haar tweede prik (in Nederland) over paar weken.
Daar kan ik mee leven. Ik zou nog enige immuniteit mogen verwachten van mijn eigen twee hachelijke weken met Covid-19 in november en ik heb tot begin mei geen (werk)reizen geboekt staan.
Oh, INSTANT UPDATE: Gouverneur meldt net dat iedereen 16 jaar en ouder vanaf vrijdag afspraak kan boeken hier in Colorado! 😃