ThrillSeeker Al snap ik wel waarom mensen gaan overnachten bij vrienden, als je al een paar maanden niemand buiten je gezin om in het echt ziet kan dat echt voor grote mentale problemen zorgen. Ik denk dat je best bij iemand kan slapen als je maar de regel van maximaal 1 gast hanteert, voor de mentale gezondheid is het echt belangrijk dat je af en toe je vrienden kan zien. Laatst heeft zelf een buitenlandse student zelfmoord gepleegd omdat hij/zij helemaal alleen was en grotendeels alleen maar thuis zit.
Ik snap het waarom ook wel, maar dat betekend wel dat we het daarmee onszelf ook weer langer moeilijker maken.
het is een vicieuze cirkel, we houden ons slecht aan de maatregelen omdat we ze te lang vinden duren en dat lastig is, maar daardoor duren ze juist weer langer dan nodig was geweest.
Japio En dat is deels te wijten door de te korte termijn planning van maatregelen steeds. Als je ál maar moet verlengen, komt er steeds weer een kleine piek in ontevredenheid.
Het probleem is gewoonweg dat je niet anders kan, en wat je ook doet, je doet het toch fout.
Stel dat de overheid in december had aangekondigd dat dit zoals het er naar uitziet tot mei gaat duren, dan had je een reeel perspectief gehad wanneer maatregelen echt weg konden, maar je kan toch niet echt geloven dat mensen dat accepteren, en zich dan opeens voorbeeldig gingen gedragen.
Iedereen heeft t hoogste woord dat ze perspectief willen.
maar eigenlijk is perspectief niet het juiste woord, mensen willen helemaal geen perspectief, ze willen terug naar normaal, en ze willen dat bij de eerst volgende persco over 2 weken het einde van beperkingen worden aangekondigd.
Meint Dus is het het volk aan te rekenen? Nee, dat vind ik eigenlijk niet.
Maar wat wil je de overheid dan aanrekenen daarin? het probleem is dat je gewoonweg contactmomenten drastisch moet verminderen en we nu pas ontdekken hoe veel contact we eigenlijk hebben met mensen, en ja, mentaal is het voor veel mensen lastig, maar je kan niet zeggen "ow, in dat geval, veel plezier, ga je gang" die optie is er ook niet.
R0xannaBanana Mee eens, al heb ik er op dit moment een hard hoofd in. Hoe zou je zoiets in deze tijd nog kunnen oplossen?
Ik denk op dit moment dat je niet veel meer kan dan een beetje pappen en nathouden hoe het nu gaat, tot de seizoensinvloed beter begint door te werken, en de vaccinaties impact gaan hebben op de ziekenhuis opnames.