Spiegelbeeld "We moeten stoppen afwijkende meningen meteen af te doen als idioot. Kritisch zijn over een avondklok of winkelsluiting maakt iemand geen wappie. Wantrouwen jegens een nieuw vaccin maakt iemand geen wappie. Moeite hebben met een mondkapjesplicht maakt iemand geen wappie. Zelfs het idee ‘dat het allemaal wel meevalt’ maakt iemand geen wappie.
Ja, ik classificeer mensen als wappie, maar niet omdat ze een afwijkende of onderbouwde mening hebben.
En daar zit voor mij wel het verschil. Er zijn heel veel zaken te overwegen in deze crisis, en er is van een hoop afwegingen wat te zeggen, welke keuzes maak je waarin, daar kan je weken over discussiëren, maar er is een bepaalde gemene deler: onderkenning van een probleem, en zoeken naar welke oplossingen je nodig hebt.
Echter kom je aan met "het is maar een griepje, dat vaccin is vergif je weet niet wat erin zit, het is een plan om iedereen te onderdrukken, er komt een grote reset aan, bill gates heeft er een 5g chip ingestopt, mijn immuunsysteem is beter dan dat vaccin, de ziekenhuizen liggen niet vol, op de IC liggen acteurs"
Dat is geen afwijkende mening, dat is gewoon het negeren van een probleem en toont aan dat je geen besef hebt wat er gaande is / oftewel je valt onder de wappies.
"Zelfs het idee ‘dat het allemaal wel meevalt’ maakt iemand geen wappie."
Dat jij het vind meevallen maakt dit nog niet de waarheid, de feiten zijn gewoon anders, en die kan ik wel weer neerzetten, maar je hebt vast wel de cijfers gezien dat het virus besmettelijker en dodelijker is dan de normale griep (zelfs met alle maatregelen) maar toch "vind je het meevallen"
Wat voor discussie wil je dan aangaan, en wat denk je te kunnen bereiken als je iets compleet negeert?
Spiegelbeeld niet datgene brengt waar we op hopen en ondertussen tot enorme schade en ontwrichting van onze samenleving leidt.
Dit bijvoorbeeld.
Het alternatief met niets doen zou zijn een zorg in chaos, zeer veel onnodige doden (vergeet ook niet dat een ziekte dodelijker wordt als je geen zorg meer kan verlenen), en ook de normale zorg die compleet wordt ontwricht.
T lijkt mij ook geen aantrekkelijk scenario.