Michael je levert bewijzen aan, er zijn meer bewijzen en als je alle bewijzen naast elkaar zou liggen dan ontdek jé dat DE waarheid niet bestaat. Dat hebben we lang gedacht, de dominee, meneer pastoor, de professor wat zij zeiden was waar.
Gaandeweg kwamen we erachter dat de waarheid wat genuanceerder ligt. En bleken waarheden toch niet altijd waar te zijn.
Jouw bewijzen kloppen, andere bewijzen ook, sommige zijn pure flauwekul. De wereld is niet digitaal en de waarheid kun je nauwelijks bewijzen.
Best lastig! Zeker ook omdat we na de vrije pers via kranten en daarna radio en vervolgens internet hebben.
Wie het weet mag het zeggen, haal 19, 25 of 199 deskundigen bij elkaar en vraag hoe we corona oplossen. Geef je op een briefje dat daar altijd meer dan één oplossing uitkomt. Dit omdat de oplossing niet bestaat en niemand kan bewijzen dat zijn of haar verhaal niet bestaat.
Laten we wel met respect luisteren en niet proberen elkaar in hoeken te duwen en te bestempelen.
Geloof me, ik wil ook niets liever dan ervan af zijn. Ook al is mijn wijze misschien niet de jouwe of die van een ander.
Besef me ook dat ik in mijn vuur niet altijd even slim ben geweest en dat dit allerminst bijdraagt aan een goede discussie.
Dus bij deze sorry voor al dan niet verkeerd overgekomen reacties.
Juist nu de situatie niet geweldig is moeten we met z'n allen solidair en respectvol blijven. Ik als niet gevaccineerde en anderen wel gevaccineerde, er is ook nog een gezamenlijk leven na corona. En daar geloof ik heilig in.