Ik kan Marvel best waarderen, maar ben geen megafan. Guardians of the Galaxy vind ik daarentegen wel erg leuk, waarschijnlijk vanwege mijn voorliefde voor sciencefiction. Daarom toch wel benieuwd naar deze attractie. Ik wil later dit jaar een trip naar Orlando doen en deze dan graag meepikken. Hopelijk is-ie van een hoger niveau dan die Spider-Man-attractie in L.A.

Hier een concept art van het vertrekstation.

Ik lees net dat hij tijdens Memorial Weekend open gaat.En dat zou rond 28 mei zijn. Net voor de zomer dus.

Jailsamer Ja, dat was precies weeral een typisch Disney dingetje. Eén of andere hoge Piet tweet dat 'ie een testrit heeft gedaan, verklapt daar allicht per ongeluk de openingsdatum, tagt een parodie Twitter account i.p.v. de echte WDW account: dat was niet zoals gepland, denk ik 😆

Ondertussen schijnt de originele tweet aangepast te zijn.

6 dagen later

Bewegend beeld van de treinen!

• MrRC vindt dit leuk.

Even in het kader van "How can i make this about me": ik hoop zo enorm op soft openings in de maand mei want wat ziet dit er zo gaaf uit! 🤩

Ik heb toch het idee dat de treinlengte meer dan 5 is zoals in de test fase bij Vekoma.

• Niek heeft hierop gereageerd.

MrRC Hoezo? Je ziet in de video niet meer dan 5 coaches en niet meer dan 10 instapnummers. 🙂

• MrRC heeft hierop gereageerd.
        • MrRC vindt dit leuk.

Niek sorry ik kom terug op mijn uitspraak. Je hebt gelijk. Ik heb foutief beoordeeld.

Marvin
          Dat is inderdaad nog afwachten of en hoe Disney dit zal doen hé. De laatste keer dat ze nog echt soft opening hebben gedaan (toegankelijk voor alle gasten) was voor Pandora in Animal Kingdom - bijna vijf jaar geleden ondertussen. Voor de initiele opening van Star Wars: Galaxy's Edge - dus de eerste fase met enkel de Falcon - hebben ze enkel cast members previews gedaan maar nooit een echte soft opening en dit zowel in Anaheim als in Orlando. Idem voor Rise of The Resistance enkele maanden later. Een verklaring is hier volgens mij nooit voor gegeven.

StevenRSCA als ik me niet vergis was er voor Ratatouille: The Adventure een publieke soft-opening. En ook in Parijs is er met regelmaat een paar dagen soft-opening na grote renovaties, al kan je die misschien niet geheel vergelijken met de Amerikaanse parken qua organisatie.

Quefox_ Ratatouille had ik effe over het hoofd gezien, maar ik dacht dat de preview daarvoor enkel voor annual pashouders was. Maar misschien vergis ik me.

21 dagen later

Wat kun je verwachten van de Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind coaster?
              DSNY Newscast laat in deze video details zien van de wachtrij, het station en een ruwe layout van de coaster.

StevenRSCA Voor Star Wars: Galaxy's Edge hebben ze wel Annual Pass previews gedaan in Orlando voordat het land open ging voor de general public. Ik weet dit omdat ik er zelf bij was. Het ging volgens mij om 4-5 dagen ofzo. En je kon een tijdstip boeken om naar binnen te gaan. Idd nog voordat Rise of the Resistance open ging. Die heb ik tot nu toe dan ook nog niet mogen beleven helaas.

The_Bullgod Als fan van de IP lijkt me dit toch wel geweldig, al zal de kwaliteit van de attractie voor een groot deel worden bepaald door de projecties. Is daar eigenlijk al meer over bekend?

CoasterBrabo Is daar eigenlijk al meer over bekend?

Buiten dat de film is opgenomen tijdens opnames van de Guardians 3, niet veel info bekend.

7 dagen later

De openingsdatum voor Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind is bekend, 27 mei aanstaande.

Bron: WDW News Today

• Njit heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod op basis van deze Tweet van Geoff Morrell (SENIOR EXECUTIVE VICE PRESIDENT AND CHIEF CORPORATE AFFAIRS OFFICER, THE WALT DISNEY COMPANY).

Memorial Day weekend is meestal drie dagen, van zaterdag t/m maandag. Dus zou pas op de 28e mei zijn.