Het schip ziet er geweldig uit! Spijtig dat de support zo in het oog springt en wat afbreuk doet. Ben benieuwd hoe zet dit gaan aanpakken. Het gedeelte waar het schip op rust met de bouten, moet zeker verborgen worden.
Disney bouwt Guardians of the Galaxy achtbaan in Epcot
- Bijgewerkt
Dus in Animal Kingdom hebben ze een compleet rotsenlandschap gecreëerd dat ogenschijnlijk boven het publiek zweeft, maar een simpel decoratief 1-persoons vliegtuigje staat op een enorme en robuuste stalen support structuur?
Waarom staat de onderste grote vleugel niet gewoon op de grond en is dát niet de support geworden? Daar hadden ze bij Imagineering toch wel iets langer over kunnen nadenken??
Niek Daar hadden ze bij Imagineering toch wel iets langer over kunnen nadenken??
Hahaha, alsof ze dat niet gedaan hebben? Misschien wil Imagineering dit wel als eindresultaat, om wat voor reden dan ook. Dat jij het niet mooi vindt betekent niet dat dit niet het beoogde effect kán zijn.
Waarmee ik overigens geen oordeel over de esthetiek wil vellen, want ik had de kwestie denk ik ook anders opgelost.
In mijn gedachten had ik er al spiegels omheen geplaatst om zo toch de illusie van zweven te geven. Maar dit kan ook..
Zeker omdat je weet dat men zwevende bergen kan maken en ook andere illusies heeft uitgehaald, is dit wel een beetje jammer. Maar alsnog ziet het er wel netjes uit, het had alleen meer kunnen zijn dan een ruimtevaarttuig op een landingsplaats.
Gaaf...
Een beter zicht op het ruimteschip:
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 Zeker omdat je weet dat men zwevende bergen kan maken en ook andere illusies heeft uitgehaald, is dit wel een beetje jammer.
Het verschil met die zwevende bergen is natuurlijk wel dat dat een illusie op grote afstand is, met veel mogelijkheden om de benodigde techniek in de bergen weg te werken, buiten zicht en bereik van de bezoekers.
Als bezoeker kun je straks naast dit ruimteschip gaan staan; een illusie was dus nooit in stand gebleven. De ophef over wat uiteindelijk niet meer is dan een weinig interessant stukje decoratie geeft aan dat de fans graag klagen over Disney, maar inmiddels ook wel een onmogelijk hoge standaard verwachten.
Progress je kunt toch gewoon die onderste vin of binnen de grond laten raken en zorgen dat daar de dragende constructie in zit? Zo enorm moeilijk lijkt me dat niet. Desnoods wat hoog gras eromheen en klaar ben je.
Laten we wel wezen, als het anders kon had Disney dit vast gedaan. Er zal vast een bouwcode of orkaan reglement zijn dat een enorm ruimteschip steunend op zijn onderste vin niet houdbaar is. Of, nog belangrijker de Disney advocaten zeiden dat het de risk-assessment niet haalde en daarom niet mag. Want hoewel de concepten iets anders lieten zien stond in EPCOT experience center dit al gewoon zo, inclusief enorme paal.
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 je kunt toch gewoon die onderste vin of binnen de grond laten raken en zorgen dat daar de dragende constructie in zit?
Dan zweeft het toch ook niet?
Ronny Bagataliseren is ook een vak, ik vindt het voor decoratie best indrukwekkend.
O, dat zeker. Maar uiteindelijk van weinig belang voor de beleving van de attractie zelf en daarom vind ik de ophef en boosheid van fans hierover nogal overtrokken.
- Bijgewerkt
Progress Dan zweeft het toch ook niet?
Dat doet ie op de concept art toch ook niet? Daar lijkt de onderste vin ook op de grond/verhoging te rusten.
Voor ieder punt dat met de grond in aanraking komt staat een strategisch geplaatst persoon. Geen idee, misschien wisten ze het op dat concept zelf nog niet eens :-p.
Ik ben enorm benieuwd naar deze baan. Zou dit weer de zoveelste knaller van Vekoma voor Disney kunnen worden? Vekoma is technisch echt zoveel beter geworden sinds ze de nieuwe ontwerptechnieken gebruiken (hoewel ik de pacing en shaping van de nieuwe techniek echt saai vind)
Hier is er geen persoon voor geplakt, en lijkt de punt in een blok/verhoging te steken. Al staat dat natuurlijk open voor ieder zijn interpretatie.
Ik had vanwege deze concept meer constructie van achter verwacht, van het gebouw naar het ruimteschip. En eventueel ondersteuning vanuit de onderste vinnen. Al moet ik zeggen dat de constructie nu massief is, maar het mij niet per sé stoort. Al heb ik sowieso niets met alle suoerhelden/marvel thema's. Te klinisch naar mijn (Disney) smaak.