Michael Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ben toch bang dat dit de goedkope uitwerking is van iets dat veel uitbundiger had moeten worden
Dit!
Er is al meermaals gehint op een horecaplein en de schaarse concepten die we zagen leken ook echt op iets. Maar zoals alles rondom Max en Moritz, hangt het geheel van bezuiniging aan elkaar. Ik begrijp best dat het park een pot geld voor Strookrijk opzij houdt en dat echt niet de geldbomen tot in de hemel rijken in Kaatsheuvel.
Maar ik heb bij dit project constant het gevoel dat er net even teveel gesnoeid is in budgetten, waardoor het als gast gewoon zichtbaar wordt.
Nu is de Steenbok door de relatief recente verbouwing van 2012 nog lang niet aan een grote renovatie toe, maar juist op deze plek had een groot horecaplein met een leuk gevarieerd aanbod Duitse Horeca niet misstaan. En met de braadworsten echt uit de houtskoolBBQ kunnen ze het wel!
Dus ja, is een verbouwing echt helemaal nodig? Allicht niet. Maar uiteindelijk blijft de horeca in het park daarom voor mij ook op een 7tje hangen, ondanks alle signature snacks. Want echt goed en lekker eten op een leuke locatie, blijft toch maar schaars aanwezig in het park.
Echt lekker zou overigens ook mooie kippen en Haxen van het spit zijn, vanuit Raveleijn weet de Efteling dat immers ook prima te serveren.