Vettel en Ferrari breken na 2020
Oke Duitsers en Nederlanders het blijft een gevoelig onderwerp, maar deze man Sebastian Vettel is toch wel een coureur van formaat (dat zegt een Ricciardo fan). Het is eeuwig zonde voor hem (of het moet in dit seizoen gebeuren), dat hij met het mooiste team van de Formule 1 geen wereldkampioen is geworden.
Sebastian was een killer, maar heeft bij Ferrari nooit hetzelfde vakmanschap kunnen tonen als toen de tijd bij RBR. Voor hem persoonlijk gaat een droom om de beste coureur aller tijden Michael Schumacher (voor mij wel in ieder geval) op te volgen als wereldkampioen (na de andere). De fanatieke Duitser die af en toe het bloed onder je nagels vandaan haalt, gaat Ferrari dus na dit seizoen verlaten en laten we heel eerlijk zijn dat is gewoon jammer.
Dan gaat nu de speculatie trein rollen, Ricciardo gaat naar Ferrari (op zich logisch met zijn Italiaanse roots, vermogen om races te winnen en het willen van een competitieve auto). Of gaat een kracht als Sainz Ferrari versterken (dit betwijfel ik ten zeerste). En waar gaat Sebastian heen, gaat hij naar Renault (wat logisch zou zijn aangezien hij in een RBR met een Renault motor 4x (ik herhaal vier keer)! wereldkampioen werd) of stopt hij definitief met F1?
In ieder geval, Sebastian Vettel. Een geweldig coureur, een lul op z'n tijd, maar wat een sportman.
Grazzi Regazzi!